לראשונה בישראל: רכבל משתלב במערך התחבורה הציבורית
בשורה טובה לתושבות ותושבי חיפה והצפון וכן לאלפי הסטודנטים, הסטודנטיות וסגל אוניברסיטת חיפה והטכניון. החל ממחר (שני) יוכלו הנוסעות והנוסעים להגיע תוך מספר דקות ברכבלית, מהמרכז התחבורתי הגדול, מרכזית המפרץ, עד לשכונת נווה שאנן, הטכניון ואוניברסיטת חיפה.
הפעלת הרכבלית מתאפשרת בזכות סיכום שנחתם בהובלת מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, בין המשרד והחברות נתיבי ישראל ויפה נוף, לבין החברה המבצעת "דופלמאייר" האוסטרית. לפני כחודש החלו נסיעות ההרצה עם נוסעים ונוסעות, שנהנו משירות חדשני ומהיר ובימים האחרונים הושלמה המסירה של המיזם לידי המפעיל "כבל אקספרס" מקבוצת עפיפי.
קו הרכבלית, באורך 4.4 קילומטרים, מחבר בין מרכז התחבורה הגדול "מרכזית המפרץ", המשרת את תושבות ותושבי מטרופולין חיפה והצפון, לבין הטכניון, שכונת נווה שאנן, ואוניברסיטת חיפה במרומי הכרמל. הרכבלית תציע חיבור תחבורתי זול ומהיר בתדירות גבוהה.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הרכבלית כוללת 150 קרוניות שיצאו מהתחנה מדי 15 שניות ויסיעו עד 8 נוסעים ונוסעות בכל קרונית. הנסיעה ממרכזית המפרץ לטכניון תיארך כ-10 דקות ותוך 9 דקות נוספות יגיעו הקרוניות לאוניברסיטת חיפה.
הנוסעים והנוסעות ברכבלית יוכלו להשתמש בכל אמצעי התשלום החלים בתחבורה הציבורית, לרבות כרטיס רב קו, מינויים תקופתיים ויישומוני תשלום, וייהנו מהנחות ומפטורים המקובלים בשאר אמצעי התחבורה הציבורית. בהמשך, תשולב הרכבלית במהפיכת "דרך שווה" ותכלל בכרטיס החופשי הארצי ב225 ש"ח בחודש (112.5 ש"ח לילדות, ילדים נוער ואזרחים ותיקים עד גיל 75; וחינם מעל גיל 75).
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: אני גאה ושמחה שבנחישות רבה הצלחנו לחלץ את פרויקט הרכבלית בחיפה מתקיעות ארוכה, ובכך אפשרנו פעילות של אלטרנטיבה תחבורתית טובה ויעילה עבור הציבור בצפון הארץ. במאמץ משותף יחד עם עיריית חיפה והחברות המעורבות, הגענו להסכמות והסרנו את חסם הפעלת הרכבלית. המשימה שלנו במשרד התחבורה היא לייצר כמה שיותר אופציות לנוע ממקום למקום כדי להפחית את השימוש ברכב הפרטי. כל כלי הסעת המונים חדש שאנחנו מוסיפות יוריד את הפקקים העומסים בכבישים, ואני שמחה שחיפה תהנה מהשירות התחבורתי החדש שהרכבל יציע.
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "שמחה שאנחנו מענקים לתושבי חיפה כלי תחבורה חדשני ומהנה. המשרד ימשיך להקדיש תשומת לב ומשאבים על מנת לוודא שמשאבי ציבור שנותנים מוביליות של תחבורת המונים לא יהיו תקועים בסבך בירוקרטי, ויפעלו לטובת הציבור".