מבזקיםמשפטי/פלילי

המשטרה חשפה את זהות החשוד בניסיון חטיפת הנשק מחיילת באשקלון

משטרת ישראל חשפה לפני זמן קצר (ראשון), לאחר בירור זהותו של החשוד בניסיון חטיפת הנשק מחיילת באשקלון כי מדובר ביהודי בן 27, תושב אחד המושבים בחבל לכיש שסובל מבעיות בנפשו אשר נמלט ממוסד חוסים בדרום הארץ.

מתחקור ראשוני בזירת האירוע עולה כי החשוד הגיע לתחנת הסעה בצומת בת הדר בכביש 4, שם לאחר שאיים על חיילת ככל הנראה באמצעות אקדח מפלסטיק, הצליח לחטוף מידיה את הנשק שהיה ברשותה מסוג M16 והחל לרוץ. מח"ט בינימין אל"מ אליאב אלבז הבחין בחשוד נמלט, שמע את צעקות "מחבל", "מחבל" ופתח לעברו בנוהל מעצר חשוד תוך כדי שהוא צועק לעברו לעצור בערבית. החשוד, לבוש בחרמונית צה"לית לא נענה לקריאות גם לאחר שהמח"ט ביצע ירי באוויר, אז נאלץ לכוון לעברו וירה בו.

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

יש לציין כי המח"ט היה עד לאירוע ובשל הימים המתוחים בהם אנו נמצאים הוא היה משוכנע שהוא מסכל פיגוע והחשוד אחריו הוא רץ הוא מחבל!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות המקרה הטרגי יתכן שיידרש להיחקר על ידי המשטרה הצבאית.

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם נמסר בעקבות האירוע כי "לפני מספר שעות קיבלנו דיווח על ניסיון לחטוף נשק מחיילת בתחנת הסעה בצומת אשקלון. החשד הראשוני העלה כי מדובר במחבל שנורה למוות במקום. לפני זמן קצר, התברר כי מדובר באזרח יהודי שביצע את המעשה ונבדק חשד שהאיש לוקה בנפשו. אין ספק שגל הטרור בו אנו מצויים מציב את כולנו בדריכות עליונה. אני קורא לכולכם לגלות עירנות מוגברת ובכל מקרה של חשד לדווח מיידית למשטרה. עיריית אשקלון ממשיכה בתגבור כוחות הביטחון והחירום ברחבי העיר, בהם יחידת האופנוענים ויחידת הביטחון העירונית. היו עירניים ושמרו על עצמכם".

עיריית אשקלון ממשיכה לעמוד בקשר שוטף עם גורמי הביטחון והחירום. עדכונים נוספים יימסרו במידת הצורך.

צילום: אלדד עובדיה

קשה להאמין אבל רק אתמול היה מי שהזהיר מאירוע כזה. אורן הלמן, מי שהקים את "סיכוי שווה – שילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה", כתב בעמוד הטוויטר שלו: "בימים מתוחים כאלה, כשכולם דרוכים-תזכרו שלא כל מי שמתנהג בצורה שונה, לפעמים מוזרה, הוא מחבל שצריך לירות בו. אנשים עם מוגבלות נפשית, שכלית, על הרצף האוטיסטי, שמתנהגים ונראים אחרת, נמצאים בסכנה גדולה חלקם נפגעו מכוחות הביטחון בתקופות כאלה, בשל מוגבלותם. תפעילו שיקול דעת וזהירות!"

Back to top button