מבזקיםפוליטי / מדיני

זעם במערכת הפוליטית על דבריו של ח"כ עודה: "מקומו מחוץ לכנסת ישראל"

תגובות חריפות הבוקר (שני) פורסמו מטעם גורמים במערכת הפוליטית נגד קריאתו של ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת) לערבים המשרתים בכוחות הביטחון לעזוב את השירות.

עודה אמר: "זהו שפל שצעיר או משפחתו יהיה מקובל עליהם שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון. העמדה ההיסטורית שלנו היא שנהיה עם בני עמנו בשביל לגמור את הכיבוש הרצחן בשביל שתוקם מדינת פלסטין ויהיו דגלי פלסטין על חומות ירושלים. אסור לכל צעיר להצטרף לכוחות הכיבוש ההשפלה והשנאה. אני קורא לצעירים שכבר הצטרפו: תזרקו להם (לישראלים) את הנשק בפרצוף, ותגידו להם: המקום שלנו לא איתכם, לא נהיה חלק מעוול ופשע".

שרת הפנים איילת שקד צייצה בטוויטר: "איימן עודה מסית נגד מדינת ישראל ומוסדותיה. איתו לא עושים שום הסכמים. מקומו מחוץ לכנסת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון פנים, עומר בר לב, אמר: ""אמירה מקוממת, מסוכנת וחסרת אחריות. השירות של ערביי וערביות ישראל במשטרה הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. אמיר חורי ז"ל הוא גיבור ישראלי. הוא היה ערבי-ישראלי. אמיר הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. שוטרים ושוטרות מהחברה הערבית הם חלק חשוב מהמשטרה במאבקה בפשיעה ובטרור, ומגמה זו תוסיף להתעצם".

יו״ר ועדת הכספים, ח״כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) צייץ בטוויטר: "האמירות של איימן עודה הזויות מסיתות ומסוכנות, וגורמות נזק עצום לחברה הערבית. ‏על אחת כמה וכמה כחבר בכנסת ישראל."

ח"כ איתמר בן גביר מסר: "נגד מחבלים ותומכי טרור חייבים לנקוט ביד קשה וכל מי שבעד מדינת ישראל ובטחון תושבי המדינה מבין זאת. אמשיך לפעול כדי לזרוק את המחבלים עודה וטיבי מהכנסת".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, החל להחתים חברי כנסת על בקשה להדיח את ח"כ איימן עודה: "איימן עודה תומך טרור ידוע ובריש גלי קורא להמרדה, ולהסתה נגד מדינת ישראל. עודה לא סתם חפץ בטרור ופשיעה במגזר, הוא רוצה על הדרך לחסל את ישראל. דמוקרטיה צריכה לדעת להגן על עצמה. יש להפעיל את חוק ההדחה נגדו ולהדיחו מהכנסת. בטוחני שחברי הכנסת הציוניים בממשלה יחתמו."

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

Back to top button