מבזקיםפוליטי / מדיני

'בצלמו' ליועמ"שית: "העמידי לדין את ח"כ עודה בעוון המרדה"

ארגון 'בצלמו' פנה הבוקר (שני) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב- מיארה בדרישה להעמיד לדין את ח"כ איימן עודה, זאת לאחר שהאחרון פרסם סרטון שבו הוא קרא לשוטרים הערבים "לזרוק את נשקם בפנים של המשטרה ולהתפטר ממקום עבודתם במשטרה."

בארגון פירטו: "הסרטון של ח"כ עודה מהווה המרדה ברורה והסתה כלפי שוטרים ממוצא ערבי המשרתים במשטרת ישראל שמגנים על כלל אזרחי ישראל. כמו כן המדינה משקיעה הון רב במאבק להיאבק בפשע במגזר הערבי וחייבת שוטרים ממגזר הערבי הדבר הזה מהווה סטירת לחי לכל המאמצים הללו."

כל זה בנוסף לסעיף בחוק העונשין הקובע כי: "מי שהסית או שידל אדם המשרת בכוח מזויין לערוק משירותו או מפעולה צבאית, או סייע לו בעריקה, דינו – מאסר שבע שנים; לעניין זה, "משרת בכוח מזוין" – לרבות מי שמשרת לאחר שהתנדב לצבא הגנה לישראל", ו: "מי שעבר עבירה לפי סעיף זה בתקופה שבה מתנהלות פעולות איבה צבאיות של ישראל או נגדה, דינו – מאסר חמש-עשרה שנים." בחוק מצוין כי הכוחות המזויינים הם צה"ל, המשטרה וכוחות המשתפים פעולה עם צה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בארגון בצלמו מדגישים כי, "ח"כ עודה עבר מעל לכל צל של ספק על סעיף זה והסית ושידל לטרור."

מנכ״ל בצלמו שי גליק אמר בנוסף לפנייה ליועמ"ש: "מדובר בהסתה מכוונת על רקע שער שכם בצל ימי הרמאדן הנפיצים גם כך. סרטון מסוג זה עלול להביא להמשך גל הטרור ואף להשפיע על מוסלמים המשרתים במערכת הביטחון."

גליק הוסיף וציין כי: "רק לאחרונה סוכם בעקבות תלונתי לנציב דוד רוזן על הקמת נוהל מהיר לחקירות תיקי הסתה והמרדה. מקווה שכעת יפעילו את נוהל זה".

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה. צילום: מתוך פייסבוק

Back to top button