מאמריםמבזקים

ניקיון אביב פנימי – לרובנו קשה לשחרר ולשים גבולות

מאת: נאוה אייזנבך, מטפלת ברפואה משלימה

סיימתם לנקות את הבית? חלק סיימו, חלק באמצע, בסוף כולנו נסיים.

ברור שהתכונה הזו באוויר. התרגשות כזו שהאביב ופסח מביאים איתם: להוציא את כל מה שיש בארונות, למיין, לזרוק מה שלא צריך ומעמיס עלינו, לגלות את תחתית המגירות שלא ראינו הרבה זמן, למצוא את הדברים שנפלו מאחורי המיטות, מתחת למזרונים, מאחורי השידות.
מנקים את ארונות המטבח, עם כמויות הדברים שיש שם. בחלקם אנחנו משתמשים ובחלקם לא.

אנחנו חיים בדור של שפע, המון חפצים, המון אוכל, המון עשיה והמון מתח. הניקיון הזה של פסח, הסדר, המיון מזמין אותנו לאיזה שהוא בירור פנימי: מה אנחנו רוצים בחיינו ומה לא. איזה חפצים אנו צריכים ומשמשים אותנו ומה יוצא מהבית שלנו. איזה מזון אנו רוצים שיהיו בארונות המטבח שלנו ומה לא. איזה עיסוקים ומתחים אנו רוצים להשאיר בחיינו ומה לא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Image by DaModernDaVinci from Pixabay

לרובנו קשה לשחרר ולשים גבולות. קשה למיין, קשה להיפרד ולהרפות, ואנחנו משתמשים בכל מיני סיבות ותירוצים כדי לשמר את המצב הקיים. "אולי אני עוד אשתמש בשמלה הזו בגלגול הבא", "אבל אוכל בריא זה לא טעים", "אבל גם זה חשוב וגם זה חשוב וגם זה."

אנחנו חייבים להיפגש עם האמת, פנים אל פנים ולהודות שהעומס מכלה את ביתנו, גופנו ונפשנו. עומס חפצים בבית יוצר אנדרלמוסיה וחוסר שקט, עומס אכילה מחליש את הגוף ויוצר בעיות בריאות רבות, ועומס רגשי שוחק אותנו ומשפיע על כל החיים שלנו.

איזו תחושה נפלאה יש לנו כשאנחנו מוציאים מהבית דברים מיותרים. על כל שקית בגדים שיוצאת למסירה, הלב מתרחב עוד קצת.

איזו תחושה נפלאה יש לנו כשאנחנו מפחיתים אכילה וחוזרים לאכול מזון טבעי ובסיסי – רעננות, חיוניות, אנרגיות טובות וקלילות. ואיזו תחושה נפלאה יש לנו כשאנחנו מרפים אחיזה, משחררים מקבלים את זה שיש מישהו שמנהל את העולם וכל מה שקורה כאן כנראה קורה לטובה בהשגחה מלאה. איזה נחת, ביטחון, הודיה ושמחה בחלקנו.

אז זה הזמן להתחזק בגבורה, לקראת חג הגאולה ולגאול את עצמנו מכל מה שמיותר בחיים שלנו. הכנות נעימות ומשמחות לכולנו.

Image by press 👍 and ⭐ from Pixabay

Back to top button