מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ עבאס: "כל החברה הערבית יצאה נגד הפיגועים האחרונים"

יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, התייחס היום (שני) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת ת״א לגל הפיגועים: ״יש כוחות שמנסים לרסק אותנו ואת החיים המשותפים ואנו חייבים להיות כוח חזק יותר מאותם כוחות. החלטנו להקים את הממשלה למרות אירועים קשים מאד שהיו כאן לפני כשנה (אירועי שומר חומות- א.א). כל החברה הערבית יצאה נגד גל הפיגועים האחרון- אפילו אנשים שהם בעמדה הפוכה מהעמדה הפוליטית שלי. זה לא ממעיט מהחומרה שאזרחים ערבים ישראליים עשו את הפיגועים שפתחו את הגל הזה- כשאני לוקח אחריות זה לא אומר שאני לוקח את כל החברה הערבית ישראלית ושופט אותה אלא שאני לוקח על עצמי את האחריות ועושה את המוטל עלי."

עבאס הדגיש: ״לא מתקבל על הדעת שיבוא מישהו ויחליט שהוא לוקח את חייהם של אנשים תמימים- זה חייב להיות כלל בסיסי ערכי שלא קשור לשום דבר אחר. שנית, יש חוזה אזרחות בינינו של ללכת ביחד- מעשים כאלו מפרים את החוזה הזה. אי אפשר לקיים חברה בלי שלטון חוק. אי אפשר לקיים חברה בלי מדינה ואין מדינה בלי שלטון חוק. ויש גם את ההיבט התועלתני- יכולות להיות תגובות נקם, עלולים ללכת למלחמת אזרחים חלילה ולפגיעה באיכות חיים של כולנו. צריך לקחת אחריות- לדעת מה להגיד ומה לא להגיד ואיך לצאת מהמערבולת הזאת שאנו נמצאים בה. יש הרבה כוחות שמבינים זאת״.

עוד אמר עבאס: ״אני סולד מהשיטה הפוליטית שבה האינטרס האישי המפלגתי גובר על האינטרס הכללי. נבחרנו לשרת את הציבור ולא את המפלגה . ההיררכיה צריכה להיות הפוכה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button