מבזקיםפוליטי / מדיני

קריאה ליו"ר הכנסת: בטל היתר כניסתו למשכן של אריה דרעי

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) ליו״ר הכנסת, ח״כ מיקי לוי, בבקשה לשלול את הטבותיו של מר אריה דרעי כח״כ לשעבר – ובהן אישור כניסה קבוע לכנסת. זאת מכיוון שבפני בית המשפט העליון התחייב דרעי כי "בכוונתו לוותר על כל ההטבות של מי שהיה חבר כנסת". וזאת כחלק מתגובתו לעתירה שהגישה התנועה לבג"ץ נגד הסדר הטיעון המקל.

התנועה הדגישה במכתבה כי שאלת הקלון לא נידונה כחלק מהסדר הטיעון וזאת אך ורק על בסיס יסוד התחייבותו של דרעי להתפטר מהכנסת. כידוע, על פי פרסומים בנושא דרעי ממשיך להתייצב פעמים רבות בכנסת ולהנהיג את מפלגת ש״ס משם.

התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה כי ״היתר הכניסה – הניתן למר דרעי כהטבה של חבר הכנסת לשעבר – משמש כאמצעי בעבור מר דרעי להמשיך ולנהל את סיעת ש"ס בכנסת. כלומר, באופן שמנוגד חזיתית להבטחותיו לפרוש מהכנסת – התחייבות שהודיע עליה לבית המשפט השלום ועל יסודה אושר הסדר הטיעון בעניינו״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״יתרה מכך, החזקתו של מר דרעי בהטבות הניתנות לחברי הכנסת לשעבר, קרי היתר כניסה קבוע לכנסת, מנוגדת כאמור להתחייבויותיו הברורות כלפי בית המשפט העליון ובפני היועץ המשפטי לממשלה בבואם להסכים, לאשר ולהכשיר את הסדר הטיעון״. הוסיפו.

בנוסף, התנועה לאיכות השלטון הוציאה מכתבים נוספים בהם היא דורשת מהכנסת לקבל מידע קונקרטי ביחס למצב העסקתו של מר דרעי וההטבות להן הוא זכאי מעצם היותו ח״כ לשעבר.

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.

Back to top button