מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: 3 ערבים הובילו נהג מונית לשטחים, היכו וניסו לדקור אותו עם מברג

נהג מונית שהותקף על ידי שלושה בני מיעוטים פנה למשטרה בדרישה לפעול ביד קשה נגדם. במכתב תיאר הנהג בפני המשטרה את התרחשות התקיפה וביקש לבדוק את המצלמות הפרושות בכפר סבא – שם עלו התוקפים על מוניתו, על מנת לזהות באמצעותם את זהות התוקפים.

התקיפה אירעה לפני כחודש כאשר נהג מונית, תושב ראשון לציון בן 70 שבעבר היה איש משטרה ובלש בימ"ר תל אביב, ערך נסיעה מתל אביב לכפר סבא. לאחר שהוריד את הנוסעת ראה אדם שמבקש נסיעה במונית לכיוון טייבה. נהג המונית אמר לו לעלות ויחד חיכו לעוד שני חברים של הנוסע שיבואו גם הם. במהלך הנסיעה שוחח הנהג עם הנוסעים ואף שם להם מוזיקה בערבית במיוחד עבורם, כך שהנסיעה עברה בנעימים מבלי לעורר חשד.

משהגיעו לטייבה החלו הנוסעים לכוון אותו ליעד, עד שלפתע ביקש אחד מהם מהנהג להמשיך לאבני חפץ בטענה כי רכבו תקוע שם ואם הוא לא מוכן הם יחזרו איתו לפה. נהג המונית הסכים והסיע אותם לכיוון אבני חפץ, תוך שהם מכוונים אותו לעבר הכפר שופה הסמוך – פרט שנודע לו רק לאחר מכן. הנהג ספר כי בשלב מסוים נגמר הכביש וכששאל לאן להמשיך הרגיש שמי שיושב מאחוריו מתחיל לחנוק אותו תוך שהוא אומר לו "תשתוק, עכשיו אתה בשטחים, עכשיו אתה מת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר האיום שלף הנוסע שישב לצידו של הנהג מברג, הצמיד אותו לצוואר הנהג אך לא דקר אותו, וכאשר ניסה הנהג להודפו היכה אותו הנוסע באגרוף לפנים.

בתו של הנהג, שהתקשרה מספר דקות קודם לכן, שמעה את המתרחש. משהבינה שאביה מותקף התמוטטה בביתה, ולאחר מכן היא זו שהזעיקה את המשטרה למקום. בינתיים נהג המונית הוציא את מפתחות הרכב מהסוויץ' וכיבה אותו, תוך שהוא מנסה לברוח מהמונית. משהצליח להוציא רגל אחת דרשו ממנו הנוסעים להניע במהירות את הרכב תוך שהם יוצאים בעצמם מהמונית ומתחילים לחבוט בו, ואחד אף חטף ממנו את ארנקו וגנב את הכסף שהיה בו.

במהלך התקיפה אירע נס גדול, כשאחד מהתוקפים היכה את הנהג באגרוף, מה שגרם לו להתקפל לשניים בו ברגע שתוקף אחר ניסה לדקור אותו עם המברג. התזוזה מהאגרוף גרמה למברג לפספס את גבו. "ראיתי בדמיון את כל המשפחה שלי סביב השולחן", תיאר נהג המונית במכתבו למשטרה. לדבריו, "נכנס לי כוח, צעקתי שמע ישראל והצלחתי לברוח באפיסת כוחות ורצתי בכל הכוח".

הנהג תאר כי לאחר שהצליח להיחלץ מהמקום, יצא משהו ממוסך סמוך, נתן לו להיכנס ולהזמין משטרה. אלא שהמשטרה לא הסכימה להיכנס לכפר וביקשה מבעל המוסך להוציא את הנהג אל הפילבוקס שמחוץ לכפר. ביציאה מהכפר חיכה לנהג המונית אמבולנס שפינה אותו לבית החולים בלינסון בפתח תקווה ובהמשך גם הגיש תלונה במשטרת אריאל כנגד התוקפים. למרות שעבר כבר חודש מאז התקיפה, מתאר נהג המונית כי הוא עדיין סובל כאבי תופת מהמכות, לא יכול לישון על צד שמאל ולהשתעל.

בפנייה למשטרה נכתב כי ישנן מצלמות ברחבי כפר סבא בהן ניתן לראות את פניהם של התוקפים ולזהותם. במכתב ששלחה המשטרה לאחר המקרה לעו"ד חיים בלייכר שמייצג את נהג המונית מטעם ארגון חוננו נכתב כי תיק החקירה עדיין מתנהל ועל כן הם לא יכולים למסור מידע בנושא.

עו"ד בלייכר מארגון חוננו אמר בתגובה למקרה כי, "לצערנו דמם של אזרחי ישראל הנאמנים נעשה הפקר בעיני האויב האיסלאמי. הדבר בא לידי ביטוי הן בפיגועי רצח אכזריים והן בפעילות אלימה של שוד תוך אדישות גמורה ואף ניסיון להמתת הקורבנות היהודים. אנו מצפים שכלל רשויות הביטחון יפעלו בנחישות נגד התוקפים, יגישו נגדם כתב אישום משמעותי וימצו עמם את הדין – כדי להרתיע ולעצור את הטרור היום יומי שאזרחי ישראל הנאמנים חווים כל העת".

צילום: freepik

Back to top button