מבזקיםפוליטי / מדיני

לאחר הלחץ של ח"כ אורבך: הוענק אישור עקרוני לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד כרמית יולס, העניקה היום (שלישי) אישור עקרוני לחיבור יישובים של 'ההתיישבות הצעירה' ביהודה ושומרון לרשת החשמל. מכאן, הכדור למימוש המהלך עובר לשר הביטחון בני גנץ, שבסמכותו לאשר את המהלך.

כזכור, ח"כ ניר אורבך (ימינה) הציב את חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל כאחד מהתנאים להישארותו בקואליציה.

שר המשפטים גדעון סער בירך: "מדובר במהלך חשוב כלפי אזרחי ישראל בהתיישבות הצעירה ואני מקווה שהמהלך המלא יושלם תוך פרק זמן סביר לאחר שממשלות ישראל בעבר נמנעו מלטפל בנושא".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מ 'פורום ההתיישבות הצעירה' נמסר: "משרד המשפטים הגיע למסקנה המתבקשת אותה אמרנו כבר מזמן: אין שום מניעה לחבר את יישובינו לחשמל. דרושה רק חתימה אחת של שר הבטחון כדי לוודא שזה קורה. כפי שהבהרנו, צו החשמל חייב להיות בנוי כך שיוסדרו כל היישובים הצעירים ויחוברו לתשתיות, וללא כל הקבלה מקוממת לערבים. האחריות על ח״כ ניר אורבך, שר המשפטים ושר הביטחון לסגור את הפרטים הנדרשים ולהביא לאישור צו טוב וראוי, כבר בימים הקרובים.

ב-'שלום עכשיו' תקפו: "חיבור 'ההתיישבות האלימה' לחשמל תהיה פשיטת רגל סופית של שלטון החוק. זהו צעד מסוכן שיהפוך מאחזים מבודדים להתנחלויות שיקשו על הסיכוי לשלום. מדינה מתוקנת עוצרת עבריינים וממצה איתם את הדין – לא מחלקת להם פרסים. 151 מאחזים לא חוקיים בשטחים מהן יוצאת אלימות מתנחלים נגד חיילים, ישראלים ופלסטינים צריך לפרק – לא להלבין. הכדור היה ונשאר אצל שר הביטחון ועליו להוכיח שלנגד עיניו עומד האינטרס הישראלי ולא שיקולים של סחטנות פוליטית וגחמות של חברי ימינה. על גנץ להחליט האם הוא עומד לצד אזרחי ישראל או לצד עבריינים משיחיים שגוררים את כולנו למציאות של מדינה דו לאומית."

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button