מבזקיםפוליטי / מדיני

סין מכחישה את החשד לריגול: "משכו לאלתר את הדיווחים הכוזבים"

בשגרירות סין הגיבו היום (שלישי) לפרסום בדבר גילוי רכיב חשוד במתנות שנשלחו ללשכות שרים בתוך כוסות תרמיות, זאת לאחר שעות ארוכות שסירבו להתייחס לנושא.

מהשגרירות נמסר: "לרגל חג הפסח, בעקבות נוהגים דיפלומטיים, שלחה שגרירות סין בישראל מתנות לחג לצד הישראלי כדי להביע את ידידותנו", נמסר מהשגרירות והוסיפו "עם זאת, ב-12 באפריל הבחינה השגרירות כי כלי תקשורת ישראליים מסוימים הפיצו שמועות כי ספל תרמי במתנות "עשוי" להכיל "מכשיר חשוד".

עוד נכתב: "העובדה היא, מה שנקרא "מכשיר חשוד" הוא גטר, שניתן למצוא אותו בקלות באותו סוג של ספלים תרמיים. לשמועות חסרות הבסיס יש השפעה חמורה מכיוון שהן שואפות לתקוע טריז בין סין לישראל, להכתים את תדמיתה של סין ולהטעות ברצינות את הציבור. דיווחים בתקשורת אומרים שהם ציטטו "מקורות" מרשות ממשלתית ישראלית רלוונטית, אך הרשות הממשלתית המוזכרת הבהירה לשגרירות שהיא לא הצהירה כל הודעה לעיתונות בעניין זה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום ביקשו מהשגרירות הסינית: "אנו מבקשים מכלי התקשורת הרלוונטיים למשוך לאלתר את הדיווחים הכוזבים, להפסיק לסייע בהפצת שמועות ולנקוט פעולות אמיתיות כדי לחסל את ההשפעות השליליות שכבר נגרמו. אם סוכנויות התקשורת יתעקשו להפיץ שמועות כאלה, נשמר את הזכות לבקש אחריות."

השב"כ הנחה את הקב"טים של משרדי הממשלה לדווח על כל מקרה של מתנות משגרירות סין ונציגויות זרות בפרט. המקרה דווח לראשונה בגלי צה"ל.

לאחר בדיקה, השב"כ הודיע כי לא נמצאו רכיבים חשודים בכוסות התרמיים שנשלחו מטעם שגרירות סין ללשכות שרת המדע אורית פרקש הכהן ושר הבריאות ניצן הורוביץ. מומחים טכנולוגיים של הארגון בדקו את הרכיבים, ונמסר כי מדובר ברכיב תמים אשר מיועד לשמירת הוואקום בדפנות כוס המשקה ושמירה על טמפרטורה לאורך זמן.

שרידי הכוס החשודה. צילום: טוויטר ברק רביד

Back to top button