חדשות הארץמבזקים

מאות חוסמים כביש לתנועת פלסטינים: "פתיחת הציר למרצחים היא גזר דין מוות לילדינו"

בפעם הרביעית השבוע בולמים הבוקר (רביעי) מאות תושבי קידר בגופם את ניסיונות משרד הביטחון והמינהל האזרחי לפתוח את כביש קידר-מעלה אדומים לפלסטינים. למקום הגיעו כוחות משטרה וצבא בניסיון לפנות את הציר לעבודות וכן מח״ט בנימין אל״מ אשר מקיים כרגע שיח עם התושבים.

התושבים מסרבים לניסיון הפתע לפתיחת הציר לפלסטינים לאחר החלטת של אלוף הפיקוד יהודה פוקס וקמ״ט תחבורה ישראל אפריאט לפתוח את הציר לאלפי כלי רכב פלסטינים שיגיעו מחברון, בית לחם והכפרים הפלסטינים ואשר יסכנו באופן מיידי את ביטחונם של התושבים, לדברי המוחים.

ביממה החולפת הגיעה למקום ח״כ שרן השכל מלווה בראש מועצת גוש עציון המתנגד גם הוא לפתיחת הכביש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח״כ שרן השכל אמרה לתושבים: ״ההתיישבות נמצאת בסדר עדיפויות גבוה אצלנו. אנחנו מחזקים ורואים בכם החלוצים של מדינת ישראל ששומרים עלינו בקו הראשון ולא מעט פעמים משלמים מחירים יקרים למען עם ישראל. יש כאן מורכבות ביטחונית ואקח את הדברים לרמה הכי גבוהה מול משרדי הביטחון והביטחון פנים. אין ספק שאתם צודקים״.

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר: ״יש כאן חיי ילדים ותושבים, הכביש הזה תמיד היה סגור והוא צריך להישאר כך. במדינה שלנו, לסטטוס קוו יש מעמד ואנו דורשים שזה יישאר כך גם כאן.״

יו״ר ועד היישוב קידר משה זיגדון אמר: ״אני אומר למי שמתעקש עדין להטיב עם הפלסטינים על חשבון החיים שלנו – הכביש הזה לא יפתח גם אם נצטרך לעשות את ליל הסדר בצומת הזאת. לא נאפשר לסכן את ילדינו. פתיחת הציר למרצחים היא גזר דין מוות לילדינו ולא נאפשר זאת״.

ח"כ איתמר בן גביר פנה במכתב לראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל והזהיר כי פתיחת הכביש מהווה סכנה: "היישוב קידר הינו מבודד יחסית, בעל כביש גישה אחד בלבד, והסעות ילדים היוצאות מקידר ובחזרה- חשופות לסיכונים בטחוניים ובטיחותיים חמורים על הכביש".

בנוסף ציין בן גביר במכתבו: "לטענת התושבים, הכביש החדש אשר נפתח מכיוון מעלה אדומים, אל קידר ובהמשך לקידר דרום (עוקף עזריה) יוצר עומס כבד בכביש גישה ליישוב בעיקר בשעות הבוקר והאחה"צ.

ח"כ גביר פנה לראש העיר כשריאל בבקשה לבחון שוב את פתיחת הכביש כדי למנוע סכנה: "לאור הדברים האמורים יש לבחון שנית את פתיחת הכביש, ולנסות למצוא חלופה מבלי לפגוע בתושבי היישוב קידר" ציין.

צילום: מטה המאבק קידר
צילום: מטה המאבק קידר
צילום: מטה המאבק קידר
צילום: מטה המאבק קידר

Back to top button