צרכנות

חג לבן וקליל – מאפים קלילים ומהירים לשבועות

כולנו אוהבים לנשנש מאפי גבינות. בין אם זה לפני הארוחה ובין אם אנו נותנים להם מקום של כבוד בתוך ארוחה. מתוקים או מלוחים, על טהרת הגבינות השמנות או דווקא כאלה על בסיס ירקות שישמחו את אלו השומרים על משקלם. כולם טובים, יפים וטעימים, ואת כולם תוכלו להכין במהירות מבלי שיגזלו מכם זמן רב. לפניכם רעיונות ומתכונים למאפים קלילים ומהירים, שיוסיפו לשולחן צבע, טעם לארוחה ולכם יקצרו מחמאות שימשיכו להגיע הרבה אחרי ערב החג.

הבריאים

נכון, שבועות הוא חג החלב, אבל ממש אין צורך להיכנס לפאניקה, לא כל מאפי הגבינה נוטפים שומן וכולסטרול, ואפשר להכין אותם באופן שגם אם הם יהיו הדבר היחיד שתנשנשו כל הארוחה, תצאו בתחושה ששמרתם על הבריאות שלכם מבלי להתפשר על הטעם.
תוכלו להכין כמה סוגי מאפים שיתבססו על אותה תערובת פשוטה: מערבבים קמח, מלח (למלוחים) או סוכר (למתוקים) ואבקת אפייה באותה הקערה עם חלב וביצים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את הבסיס הזה תוכלו לגוון בחומרים בריאים, למשל, את הסוכר תוכלו להמיר בדבש ואת קמח החיטה הלבן תוכלו להמיר בקמח כוסמין מלא, או קמח כוסמין לבן, אם תרצו שאף אחד לא ירגיש בהבדל. כמו כן, תוכלו להוסיף לכל בסיס שתבחרו כמות יפה של ירקות (למלוחים) או פירות (למתוקים) וגבינות רזות. לרגישים לגלוטן ניתן להכין בורקסים מדפי אורז במילוי ריקוטה, בננות וקוקוס. שולחן בריא לדוגמה יוכל להציע מאפינס כרובית ושמנת חמוצה למנה ראשונה, חלת פלפלים קלויים ובולגרית לעיקרית, ומאפה שמרים עם ריקוטה ופירות יער לקינוח, שימיס גם העקרונות הקשוחים ביותר.

המושחתים

בואו נודה על האמת- אם מאפים לשבועות היו מסתכמים ביוגורט וגבינה 5%, כנראה שזה לא היה החג שכל הישראלים מחכים לו. איזה מזל שסוף סוף הגיע חג שממש לא מבקש מכם להתאפק! אם בריאות היא לא העיקרון המנחה שלכם ואתם מכורים לשילוב המושלם שבין בצק לגבינה גם בשאר ימות השנה, יכול להיות שתרצו להגיש בשולחן החג מאפי גבינה ששמים את הגבינה במרכז ולא מתנצלים על כך.

הבשורה הטובה היא, שכדי ליצור מנה מושחתת במיוחד, לא צריך הרבה- רק גבינות איכותיות, והרבה מהן. מפיצה קלסית על בצק פריך עם גבינות קשות ותוספות מיוחדות כמו חציל או ריבת בצל, דרך מלאווח מפתיע במילוי גבינות, או בכלל בורקסים עם גבינת גאודה או תום, שיתגלגלו בזריזות לתנור וייעלמו מהר מהשולחן.

הנועזים

שחיתות לחוד ומקוריות לחוד. לא כל שילוב בין בצק לגבינה הוא חדשני, ולא כל מתכון יזכה אתכם בנקודות על חשיבה מקורית. כדי ליצור מאפה נועז, תידרשו לבחור מלית נועזת, צורה נועזת, או לאפות מנה שתתהדר בשתיהן.

לגבי הצורה- זכרו שהעיניים אוכלות הרבה לפני הפה, ועצבו לכל מאפה תלבושת חגיגית! כל מה שצריך לעשות הוא לעטוף את המלית בצורה מעניינית ולא שגרתית. למשל, מלית ריקוטה ועגבניות מיובשות בצורת שבלולים, מלית גבינה בולגרית ופסטו בצורת שושנים, או תערובת פרמז'ן וגרעינים בצורת מקלות מאורכים.

לגבי המלית- תוכלו לשחק במאפים שהם גם מתוקים וגם מלוחים, כאלה בצבעים מרגשים, כאלה שהם גם נימוחים וגם קראנצ'ים, או כאלה שטומנים בחובם הפתעה. למשל, זית בבית עם טוויסט, כך שבכל ביס במעטפת הבצק יתגלה זית שמחביא בתוכו חתיכת גבינה מעושנת. אפשרות אחרת היא ליצור לחמניות גבינה עם סלק, שיצבעו כל לחמנייה בוורוד עמוק וזוהר. ואם תרצו לאתגר את תפיסת האורחים שלכם, תוכלו להכין פוקצ'ת גבינות מתוקה עם ריקוטה, מסקרפונה ופירות עונה טריים שנצלו לזמן קצר.

המחופשים

אם אין לכם זמן ואתם בכל זאת רוצים להרשים את סועדי השולחן, יש טריק פשוט שתוכלו לאפות איתו מנה עם סטייל של בוטיק, מבלי לצאת מהבית. הכינו פשטידה עמוסה בגבינות בתבנית רחבה, ולאחר מכן חתכו אותה לעיגולים בחותכן מתאים. זה הכול! כך, ברגע אחד, מפשטידה קלסית תוציאו עיגולי מאפה מתוקים ומרשימים. שימו לב שכדאי להכין כמה תבניות מראש, כי הראשונה תתחסל מבלי שתשימו לב.

את הפשטידה תוכלו להכין מכל ירק שבמקרר, כמו קישואים, פטריות או תרד, ולאחר שתגרדו כמות יפה (זכרו שרוב הירקות מתכווצים בתנור), הוסיפו לקערה גביע שמנת או פירורי גבינה איכותית (למשל גאודה, מוצרלה או פרמז'ן) ואפו במשך בערך 45 דקות עד להשחמה. חכו מעט שתתקרר, חתכו בצורה שבחרתם, סדרו על מגש חגיגי וגשו איתו לשולחן בהליכה מנצחת.

Hình ảnh được cung cấp bởi RitaE từ Pixabay

Back to top button