מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא הרצוג על ההתבטאות של עודה: "הבטן שלי התהפכה כמה פעמים"

נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק הבוקר (חמישי) ראיון חג בגל"צ, בו התייחס לנושאים שונים על סדר היום הפוליטי, ביטחוני והמדיני.

הנשיא התייחס למשבר הפוליטי: "אין לי כוונה להיכנס למגרש הפוליטי. אני לא נוקט עמדה בעד צד כזה או אחר. אי יציבות פוליטית היא דבר מסוכן מאוד. לא משנה מאיזה כיוון. המערכת הפוליטית בישראל צריכה יציבות כי יש לכך השלכות דרמטיות על נושאים ואתגרים מאוד חשובים."

הרצוג אמר על ההתבטאות של ח״כ איימן עודה: "הבטן שלי התהפכה כמה וכמה פעמים, האמירה הזו חמורה מאוד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על הקריאה לחרם של ח״כ סמוטריץ אמר : "אני מסתייג מהאמירה הזו. קורא לכולם לנהוג באיפוק ולא לקרוא לחרמות. גם כשיהודי בריטניה קראו לחרם על סמוטריץ' עצמו – מתחתי על כך ביקורת. בואו נשמור את הפוליטיקה לכנסת ולמרחב הציבורי – וכשנכנסים לבית הכנסת נרכין ראש ונתייצב בפני הקב"ה."

הרצוג התייחס לגל הטרור הנוכחי: "אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאוד. הפיגועים הללו מייצרים צלקות שאי אפשר להתעלם מהן. ישראל עושה כל מאמץ כדי למנוע פיגועים נוספים."

על היחסים עם טורקיה אמר: "היחסים על ציר התקדמות איטית וזהירה. הערכתי את העובדה שארדואן אירח אותי בצורה מכובדת, ואני מקווה שזה יתפתח בצורה טובה. זה תלוי בהתקדמות פנים-ממשלתית שהחלה. אני רוצה לראות את דגל ישראל בכל בירה בעולם."

על אפשרות לפגישה עם אבו מאזן אמר: "אשוחח עם אבו מאזן לקראת עיד אל פיטר. מקווה שמערכת היחסים תתפתח ונוכל בהמשך גם להיפגש – אבל זה מחייב התייעצות עם הממשלה. היה חשוב שאבו מאזן גינה את הפיגועים, יחד עם זאת אבו מאזן פועל נגדנו בגזרת שונות ואלו חלק מהנושאים ללבן אותם. טוב שישראל יזמה מהלכים להרגעת השטח."

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

Back to top button