מבזקיםמשפטי/פלילי

הקריאות להקריב קורבן בהר הבית: 4 חשודים נעצרו, גדי נתפס אצל אחד מהם

המשטרה עצרה לחקירה על פי צו בית משפט ארבעה חשודים בשנות העשרים לחייהם, תושבי ירושלים ואיו״ש, בחשד לכוונתם להפר את הסדר, וכן קריאתם להפרת הסדר הציבורי/להפר הוראה חוקית.

אמש (רביעי) החשודים נעצרו בבתיהם על ידי בלשי המשטרה ונלקחו לחקירה בימ״ר מחוז ירושלים. בביתו של אחד החשודים שנעצרו נתפס גדי, זאת "למרות שהיה ללא צו מתאים אשר מאשר לקחת אותו", לדברי העצורים.

שניים מהפעילים הם אורי שילה ויו"ר התנועה רפאל מוריס, שנעצרו בביתם. השניים תכננו על פי החשד להגיע להר הבית ביום שישי ולנסות להקריב קרבן פסח, ואף הציעו תגמול כספי עבור מי שייעצר בדרכו להר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, החמאס הוציא לפני מספר שעות הצהרה שבמידה ויהיו ניסיונות להקריב קרבן פסח "המצב יסלים" כלשונם.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת בירושלים וביתר הגזרות עם כל גופי הביטחון, בכל שעות היממה, במישור הגלוי והסמוי, נגד כל אדם שינסה להפר את הסדר ולפעול בניגוד לחוק ולנוהג הקיים בהר הבית וביתר המקומות הקדושים בעיר. מקרים ופרסומים שיעלו חשד לעבירה פלילית יבדקו ויטופלו בהתאם. בנוסף פורעי חוק ומפרי סדר מכל סוג שהם- יטופלו בהתאם, לרבות ביצוע מעצרים, פתיחה בחקירות פליליות והרחקה מהאזור ככל שידרש. אנו קוראים לציבור שלא לתת במה, יחס או ביטוי לשוליים קיצונים המנסים או קוראים להפר את הסדר והחוק. הנוהג הקיים בהר הבית וביתר המקומות הקדושים בעיר ירושלים נשמר וימשיך להישמר כל העת, ולא נאפשר לקיצוניים ועבריינים מכל סוג שהם להפר אותו."

תנועת 'חוזרים להר' מוסרים כי "משטרת ישראל החליטה להיכנע דה פקטו לאיומי טרור ובמקום לטפל במחבלים מנסה לתפור תיקים ליהודים. אנו קוראים לכל מי שיכול, להגיע להר הבית ביום שישי ולהקריב את קרבן הפסח עוד השנה".

עו"ד נתי רום אשר מייצג את הפעילים מטעם ארגון חוננו יבקש מבית המשפט בדיון לשחררם ללא כל תנאי ובאופן מיידי. "מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן ובזכויות אדם, זהו מעצר מנעתי וענישתי שהוא בלתי חוקי", מסר עו"ד רום.

צו המעצר
צילום: חיים זך/ לע"מ
צילום: חוזרים להר

Back to top button