מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד תוקף: "‏סמוטריץ' חושב שהוא הסלקטור של אלוהים ומשתף פעולה עם עודה"

שר החוץ יאיר לפיד נשא הבוקר (חמישי) הצהרה בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בבית סוקולוב בתל אביב.

לפיד אמר: "המשבר הפוליטי הנוכחי לא קל, אבל הממשלה הזאת תהיה פה גם בפסח הבא וגם בזה אחריו, זה לא יהיה פשוט, אבל נעשה הכל כדי שהממשלה המצוינת הזאת תמשיך. נכון, שלא נעים לראות חברת כנסת חוצה את הקווים אבל היו בישראל ממשלות עם הרבה פחות מ-60 מנדטים. הממשלה עשתה דברים טובים – העבירה תקציב, השתלטה על הקורונה, הקימה את ועדת החקירה לפרשת הצוללות, נאבקת באלימות בחברה הערבית, הפכה את ישראל לאחת המדינות החזקות בזירה המדינית."

לפיד תקף את ח"כ סמוטריץ' על רקע אמירתו לא להתיר לחברי 'ימינה' להיכנס לבתי הכנסת: "‏הממשלה הזו היא התשובה היחידה לברית הבלתי קדושה, המסוכנת, בין בצלאל סמוטריץ' לאיימן עודה. שני אנשים שעובדים יחד בכנסת בשיתוף פעולה הדוק כדי לגרום לערעור הממשלה והמדינה. ‏סמוטריץ' חושב שהוא הסלקטור של אלוהים, הוא יחליט לאיזה יהודי מגיע להיכנס לבית הכנסת בשבת או בחג, ואיימן שתוקף שוטרים ערבים רק כי הם החליטו להיות חלק מהמאבק נגד האלימות ונגד הטרור. ‏אנחנו אומרים מפה לפלשתינים: כל מקום שממנו ייצא טרור, יחטוף ויחטוף חזק. מי שישמור על השקט, המדיניות שלנו היא לאפשר לו לצאת לעבוד, לפרנס את משפחתו, לחגוג את הרמדאן בלי הפרעות. ‏חג הפסח הוא חג היציאה מעבדות לחירות. השחיתות היא עבדות מודרנית. השנאה היא עבדות המכלה את הנשמה. גזענות ואלימות הם עבדות. מכל אלה גאלה אותנו הממשלה הזו, והיא תמשיך לעשות את זה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ איתמר בן גביר הגיב לדברים: "מי שמתכנן להיות ראש ממשלה בקולות איימן עודה, צריך לשבת בשקט ולא לתת הצהרות לפני חג הפסח. הממשלה הזאת הביאה עלינו דם ברחובות, קיטוב ושיסוע, קריסה כלכלית ואת אנשי התנועה האיסלאמית ועכשיו הם בונים על המשותפת- בשביל החלום שלו להיות ראש ממשלה לפיד הורס את ישראל".

צילום: אלעד גוטמן

Back to top button