חדשות הארץמבזקים

זה בידיים שלכם: היתר הפליטה למפעל נשר פורסם להערות הציבור

המשרד להגנת הסביבה פרסם היום (חמישי) את טיוטת היתר הפליטה של מפעל נשר – מפעלי מלט ישראליים לטובת בחינת והערות הציבור. מפעל זה, הממוקם ברמלה, מייצר קלינקר (חומר גלם לייצור מלט לבנייה) ובטון.

במסגרת תנאי היתר הפליטה המעודכנים, יידרש המפעל לצמצם בצורה ניכרת את הפליטות מהמפעל. התנאים בהיתר הפליטה הדורשים צמצום ומניעת פליטת מזהמים לסביבה כוללים, בין היתר: צמצום פליטות בלתי מוקדיות של חלקיקים, החמרה בערכי הפליטה של תחמוצות חנקן, חלקיקים וכספית בארובות, וכן הוספת דרישות לניטור ודיגום סביבתי של מזהמים נוספים. במקביל, תינתן למפעל אפשרות להגדיל את כמות הפסולת הלא-מסוכנת שתישרף בכבשני המפעל, בכפוף לעמידה בתנאי ההיתר, ומבלי להגדיל את היקף הפליטות.

בנוסף, בהיתר הפליטה המעודכן יידרש המפעל לראשונה לפרסם לציבור את רשימת הפסולת המסוכנת הנקלטת במפעל. כמו-כן, יתווספו דרישות נוספות מהמפעל לביצוע דיגום וניטור סביבתי. המפעל נדרש בחידוש היתר הפליטה בעקבות תום תוקפו של היתר הפליטה הנוכחי במהלך יוני 2022.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשרד מנפיק היתרי פליטה מתוקף חוק אוויר נקי, התשס"ח-2008. בהיתר הפליטה מתנה המשרד תנאים שמטרתם להביא לשיפור איכות האוויר וכן למנוע ולצמצם את זיהום האוויר. זאת, במטרה להגן ולשמור על חיי אדם, בריאותם ואיכות חייהם ולשם הגנה על הסביבה, לרבות משאבי הטבע, המערכות האקולוגיות והמגוון הביולוגי.

הציבור מוזמן לשלוח הערות לטיוטת ההיתר עד לתאריך 29 במאי 2022 לכתובת:[email protected] . לאחר סיום תקופת הערות הציבור, המשרד יקיים במסגרת חידוש היתר הפליטה דיון ציבורי.

Image by Sergio Cerrato – Italia from Pixabay

Back to top button