חדשות הארץמבזקים

"עיטור הנשיא" יוענק לראשונה מאז 2014

בית הנשיא פרסם היום (חמישי) קריאה להגשת מועמדות ל"עיטור הנשיא". העיטור מוענק על-ידי נשיא המדינה למועמדות או מועמדים שתרמו תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל או לאנושות, בכישרונם, בשירותם או בדרך אחרת.

מטרת העיטור הינה לאפשר לנשיא המדינה להביע את הוקרתו והערכתו לראויים לכך, ובכך אף לעודד יחידים וארגונים לתרום מכישוריהם ופועלם לטובת מדינת ישראל ולתיקון עולם.

העיטור, אותו יזם הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל, הוענק לראשונה ב-2012. בשנים 2012- 2014 הוענק העיטור ל-26 זוכות וזוכים, בהמלצתה של ועדה מייעצת בראשותו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר ז"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין היתר, הוענק העיטור לנשיא ארה"ב ברק אובמה, מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, יו"ר יד ושם אבנר שלו, הרב הראשי לישראל לשעבר מאיר לאו, גב׳ ליה וו ליר, הרב עדין שטיינזלץ זצ"ל ועוד.

על פי תקנון עיטור הנשיא, עיטור הנשיא יוענק לאדם או למי שהתקיימה בו לפחות אחת מאמות המידה הבאות:
א. המועמד/ת תרמו תרומה ייחודית למדינת ישראל או לתיקון עולם או הטביעו חותם על החברה בפעילותם או בהישגיהם.
ב. העלו את קרנה של מדינת ישראל ותרמו תרומה ייחודית לתדמיתה בעולם.
ג. דוגמא ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות וחזון.
התרומה יכול שתהיה במעשה בודד ויכול שתהיה בפעילות מתמשכת.

לצידו של נשיא המדינה יצחק הרצוג מכהנת וועדה מייעצת, בראשות שופט בית המשפט העליון (בדימוס), הד"ר יורם דנציגר, אשר ממליצה בפניו על המועמדות והמועמדים הראויים לקבלת עיטור הנשיא. הגשת המועמדות תהיה מנומקת ותלווה במסמכים המאמתים את נימוקי הבקשה. אל הבקשה יצורפו לכל הפחות ארבע המלצות התומכות בה. את הבקשה יש להגיש כאן.

Image by Linda Hamilton from Pixabay

Back to top button