מבזקיםפנאי

אל תפספסו: החלה פריחתו של אירוס השומרון

בימים אלו החלה פריחתו של הפרח הנדיר, אירוס השומרון, שצומח במשך מספר שבועות בלבד במהלך השנה. מדובר בפרח נדיר ביותר אשר גדל באזור גב ההר שבשומרון בחלקו הדרומי של הר עיבל, על הר כביר ובאזור הישוב איתמר. זהו פרח אנדמי הצומח במקום אחד בעולם כולו – בשומרון.  במועצה אזורית שומרון מדווחים כי בימים האחרונים החלו מטיילים לזהות את פריחתו של הפרח ושיא הפריחה צפוי להתקיים בחול המועד פסח הקרוב.
 
בשנת 1912 גילה הבוטנאי האמריקאי דינסמור את האירוס המיוחד ולאחר מכן הוא התגלה שוב על ידי טוביה קושניר שהיה אף הוא בוטנאי ולוחם פלמ"ח שניצל בין היתר  את ידיעתו על הפרח הנדיר על מנת להשתחרר מחקירה בריטית לאחר שנתפס בפעילות בשכם.  פריחתו של אירוס השומרון, שמתרחשת בדרך כלל בחודש אפריל, מושכת לאזור תיירים רבים אשר מבקשים לצפות בפריחתו המיוחדת, ומדי שנה עם הופעת הפרח, חובבי טבע ובוטניקה מכל העולם מגיעים לשומרון על מנת לצפות באירוס הנדיר.
 
השנה, בשל העובדה ששיא הפריחה יהיה במהלך חופשת חול המועד פסח, מצפים בתיירות שומרון למטיילים רבים שיגיעו לראות את הפריחה. במועצה מזמינים את הציבור להגיע לאזור ולהנות לצד הפריחה היפה גם משלל האטרקציות והפעילויות שקיימות בגב ההר ובשומרון בכלל. את שיא הפריחה יהיה ניתן למצוא השנה ברכס כביר ורכס גדעונים שבגבעות איתמר.
 
"זכינו בשומרון שלנוף המיוחד שנשקף מגב ההר, תצטרף פעם בשנה גם פריחתו של אירוס השומרון" אומר ראש מועצת שומרון יוסי דגן. "הפריחה המיוחדת היא הזדמנות נוספת להגיע בחול המועד פסח הקרוב לבקר בשומרון ולנצל את ההזדמנות הנדירה גם להנות מהיקבים המעיינות אתרי המורשת והנופים עוצרי הנשימה. אנחנו, בתיירות שומרון, ערוכים לקבל את עשרות אלפי המטיילים שיבואו להנות איתנו מכל הטוב הזה שיש לשומרון להציע".
 
תיירות שומרון ערוכה לקבל את עשרות אלפי המטיילים, ביקבים במעיינות ובאתרי הטבע והמורשת. ביום רביעי של חוה"מ פסח יתקיים פסטיבל עיבל במזבח יהשע בעקבות חשיפת הקמע העתיק. לפרטים נוספים על אירוס השומרון ואירועי פסח בשומרון חפשו בגוגל ובפייסבוק – תיירות שומרון.

אל תפספסו: החלה פריחתו של אירוס השומרון
צילום: ישראל יונגינגר

Back to top button