חדשות הארץמבזקים

תוך שנה: 40,869 עולים נחתו בישראל

משרד העלייה והקליטה מפרסם בערב פסח את הנתונים יוצאי הדופן של עולים אשר עלו מפסח אשתקד עד לפסח הזה, לפיהם עלו לישראל 40,869 עולים. קרוב ל-7,000 מהעולים אשר עלו משנה שעברה עד היום, הם ילדים מגיל 0-12 וקרוב ל-2,000 מגיל 13-17. קרוב ל-12 אלף עולים הם בגילאי 18-35 ומספר דומה מגיל 36-60. כ-10,000 עולים הם מעל לגיל 60.

במשרד העלייה והקליטה מציינים כי מבצע "עולים הביתה" להצלת יהדות אוקראינה ממשיך, ורק ביממה האחרונה עלו 357 עולים חדשים וזכאי חוק השבות, מתוכם 243 עלו מאוקראינה, והיתר מרוסיה ובלארוס. מאז החל מבצע "עולים הביתה" עלו כ-13,500 אלף עולים, כאשר רובם המכריע מאוקראינה. במהלך החג, הערב יום שישי, ערב החג, שבו עם ישראל יושב וסועד את ליל הסדר, תנחת טיסת עולים ועליה מעל ל-100 עולים. במהלך החג, הערב, יעשה ליל הסדר הגדול (והמפוצל) ביותר בישראל ובו ישתתפו מעל ל-4,000 עולים בכ-40 בתי מלון ששוכר משרד העלייה והקליטה.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, תתארח עם בני משפחתה באחד מבתי המלון במרכז הארץ. כמו כן, חלק מעובדי משרד העלייה והקליטה, יעשו את ליל הסדר בצוותא עם העולים השוהים בבתי המלון. בכל בית מלון, יערך ליל סדר כמנהגו עם העולים בהובלת רבנים מבית הלל, חב"ד, הקרן למורשת רחל ואיגוד הרבנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: ״מעל 13,000 עולים חדשים שעלו בעקבות המלחמה נקלטים מידי יום על ידי עובדי משרד העלייה והקליטה ברחבי הארץ בחריצות ורגישות והמלאכה עוד מרובה. במסגרת קמפיין ״עולים לחג״, מאות משפחות ברחבי הארץ יארחו לשולחן ליל הסדר שלהן משפחות של עולים חדשים שזה עתה עברו את יציאת מצרים הפרטית שלהם, לרגע מרגש מאוד."

"העולים החדשים יקלטו בישראל בזכות הליווי המקצועי והזכויות הרבות שאנחנו מעניקים להם – דוגמת הסיוע החודשי בשכר דירה לשנתם הראשונה בארץ, אבל למען קליטה מיטבית באמת, החיבוק החם והלב הפתוח של החברה הישראלית הכרחיים ביותר ומעוררי גאווה. אני בעצמי בחרתי לחגוג את חג הפסח עם העולים החדשים ולשיר יחד איתם – מה נשתנה? כי עבורם השתנה בעצם הכל. חג חירות שמח, ליותר מ-13,000 העולים החדשים שיחגגו את חגם הראשון איתנו, ולכל בית ישראל״. הוסיפה.

צילום: באדיבות משרד העלייה והקליטה

Back to top button