חדשות הארץמבזקים

איומי בכירי פלגי ההתנגדות בעזה: "הקרב מגיע, נגן על ירושלים ואל-אקצא בכל הכוח"

בכיר הג'האד האיסלאמי בעזה ח'אלד אל-בטש התייחס לפני זמן קצר (שישי) לפעילות כוחות הביטחון בהר הבית בעקבות העימותים שפרצו במקום והזהיר את ישראל מהמשך השימוש בכוח כלפי המתפללים הפלסטינים בהר הבית.

"ההתגרות של הכיבוש למתפללים באל-אקצא היא בלתי מתקבלת על הדעת ושוברת לב" אמר אל-בטש והוסיף, "אנו מזהירים את האויב מהמשך הפרובוקציה והתוקפנות. אנו רואים בו כאחראי לכל ההשלכות והוא ישלם את המחיר על פשעיו. אנו לא נעמוד בחיבוק ידיים מול פרובוקציות חוזרות ונשנות." הבהיר.

כנס תמיכה באל-אקצא וירושלים שנערך בעזה. צילום: מחמוד קאסם

הוא קרא לליגה הערבית להתערב ואמר: "היכן תפקיד האומה הערבית והאסלאמית, והיכן תפקידם של חוקרי האומה בנוגע למתרחש בירושלים ובמסגד אל-אקצא. אנו דורשים מהליגה הערבית ומתלמידי האומה לקחת את חלקם בהגנה על אל-אקצא. הו מגיני אל-אקצא, היו בטוחים שאנחנו אתכם, שהנשק והחרבות שלנו מונחים לפנינו ושלא ניתן לכם לקבל את ההשפלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
כנס תמיכה באל-אקצא וירושלים שנערך בעזה. צילום: מחמוד קאסם

הוא ציין כי "עזה הפצועה והנצורה יוצאת היום להכריז על תמיכתה בירושלים ובאנשיה ומאשרת את דחייתה מכל הניסיונות לכפות זהות יהודית על ירושלים ולהגן על בני עמנו. לא יכול להיות שלום, רוגע או יציבות לאור ההפרות הישראליות המתמשכות נגד מסגד אל-אקצא, שהוא זכותם הבלעדית של המוסלמים, וקו אדום שלא ניתן לסבול על הפרת קדושתו. המשוואה עזה-ירושלים אינה נסוגה או נפרדת ממנה, והמתרחש בירושלים משפיע על העם כולו. ההתנגדות לקחה על עצמה את ההגנה על עמנו ועל המקומות הקדושים שלנו. סיבות לפריצת מבצע שומר החומות היו קטנות בהרבה ממה שקורה היום… לא נסבול שוב את המראות שראינו פעם שעברה".

בכיר הג'יהאד האסלאמי, חאלד אל-בטש

ח'אלד אל-בטש הוא לא היחיד שהגיב לאירועים היום בהר הבית. מי שהצטרף לדבריו היה גם דובר חמאס פאוזי ברהום שנשא דברים במהלך עצרת המונית בכיכר פלסטין במרכז עזה לתמיכה באל-אקצא. "עמנו, פלגיו וכוחותיו רתומים להגנת ירושלים ואל-אקצא. נבסס מחדש את נתיב ההגנה על ירושלים ונשיק כותרת לשלב הבא שבו נשק יקבל נשק ולכוח אין תרופה אלא בכוח. נגן על ירושלים ואל-אקצא בכל הכוח."

כנס תמיכה באל-אקצא וירושלים שנערך בעזה

חבר הלשכה המדינית של חמאס סוהיל אל-הינדי הוסיף אף הוא על דברי חבריו ואמר כי "מה שקורה בירושלים ובחצרות אל-אקצא הוא קו אדום שאי אפשר לסבול. עזה שולחת מסרים מהפכניים שאנו עם אלקודס ואל-אקצא ולא נאפשר את המשך הפשע הציוני בכיכרות אל-אקצא. הקרב מגיע ויש הכנה גדולה של ההתנגדות להגן על ירושלים ולהגן על אל-אקצא."

חבר הלשכה המדינית של חמאס סוהיל אל-הינדי
כנס תמיכה באל-אקצא וירושלים שנערך בעזה. צילום: מחמוד קאסם
כנס תמיכה באל-אקצא וירושלים שנערך בעזה. צילום: מחמוד קאסם
כנס תמיכה באל-אקצא וירושלים שנערך בעזה. צילום: מחמוד קאסם

ראש לשכת התקשורת של תנועת הג'יהאד האיסלאמי, דאוד שהאב אמר כי "אם הכיבוש לא יעצור את ידו ממסגד אל-אקצא, הדברים יובילו לפיצוץ גדול ולעימות כולל עם האויב."

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה קרא למדינות ערביות ואיסלמיות ולמוסדות בינלאומיים לגנות את ישראל ולפעול על מנת לעצור את המשך "ההפרות הללו", כלשונו. "

"כוחות הכיבוש הישראלי הסתערו היום עם עלות השחר על מסגד אל-אקצא המבורך, ותקפו באכזריות את המתפללים. חילול חודש הרמדאן הקדוש למוסלמים הוא מעשה מסוכן ופרובוקציה שעלולה לעורר רגשות. אני רואה בהתקפה זו הפרה של זכויות המוסלמים לקיים שם את תפילתם, במיוחד בלילות חודש הרמדאן הקדוש, ולאנשינו יש את הזכות להגן על אדמתם וקדושותיו. אני קורא למדינות ערביות ואיסלמיות ולמוסדות בינלאומיים לגנות את ההפרות הללו, לפעול כדי לא לחזור עליהן ולא לאפשר למתנחלים קיצוניים להסתער על חצרות המסגד" אמר ראש הממשלה של הרשות הפלסטינית.

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה

ומי שלא נשארה מהצד והצטרפה לגינויים והאיומים הייתה איראן. משרד החוץ האיראני פרסם הודעה ובה מסר: "אנו מגנים בחריפות את הפלישה הציונית למסגד אל-אקצא ומזהירים מפני ההשלכות שלה. פשעי הצבא הציוני מתגברים לאחר הנורמליזציה של כמה מדינות ערביות ואיסלמיות והתעלמותן מהעניין הפלסטיני. נורמליזציה עם הישות הציונית שמבצעת פשעים נגד הפלסטינים היא בגידה מוחלטת".

האיומים מגיעים לאחר יום שהחל בהפרות סדר והתפרעויות כבר בשעות הבוקר המוקדמות. בסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר החלו עשרות צעירים פורעי חוק, חלקם רעולי פנים בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס ורש״פ, שכללה ירי של מספר זיקוקין לאוויר וידוי אבנים. החשודים החלו לאסוף אבנים, ריכזו מערומי אבנים, קרשים וחפצים אחרים מתוך כוונה להפר את הסדר. גם לאחר התפילה החלה במקום הפרת סדר אלימה שכללה ידויי אבנים וחפצים וירי זיקוקין תוך הפרת הסדר הציבורי.

למרות ידוי האבנים, המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזור מתפללים. לאחר שמפרי הסדר יידו אבנים לכיוון הכותל המערבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, נאלצו להיכנס לשטח ההר, ופעלו לפזר ולהדוף את מפירי הסדר האלימים ולאפשר ליתר המתפללים לצאת מהמקום בבטחה.

התפרעויות והפרות סדר בשטח הר הבית. צילום: דוברות המשטרה

ממשטרת ישראל נמסר כי "חלק ממפרי הסדר והמתפרעים האלימים התבצרו בתוך המסגד תוך קריאות הסתה והתפרעויות אלימות שכללו ידוי אבנים בלתי פוסק לעבר השוטרים – מצב שלא מאפשר למתפללים מוסלמים לקיים את תפילות יום השישי השני של הרמדאן ובכך הם פוגעים בעיקר בציבור גדול של מוסלמים המבקש להגיע במהלך היום לתפילות בהר הבית."

עוד ציינו במשטרה כי "מדובר בהפרת סדר אלימה וממושכת של פורעי חוק ומתפרעים אלימים משוללי כל רסן שכל תכליתם היא לפגוע בכוחות הביטחון, בחופש הפולחן ובמקומות הקדושים. השוטרים פעלו עם אמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת פורעי החוק ומפרי הסדר. לצד זאת, התקיימה הידברות וניתנו אזהרות והזדמנויות רבות במשך זמן ממושך לפיזור עצמאי והפסקת הפרת הסדר האלימה, אולם ללא הואיל."

"לאחר זמן מה פונו מפרי הסדר משטח הר הבית ונעצרו ע״י המשטרה מאות חשודים שהתבצרו בתוך המסגד וגרמו במקום נזקים, השליכו אלפי אבנים, יידו זיקוקין, והתפרעו באופן אלים במשך שעות ארוכות." אמרו במשטרה.

כמו כן, במשטרה הבהירו כי "מתפרסמים ברשתות מאז שעות הבוקר פרסומים כוזבים תוך עיוות מוחלט של סדר ההתרחשויות במקום. יובהר כי תכלית הכניסה של הכוחות לשטח הר הבית הינה לאפשר לציבור רב להגיע להר הבית לתפילות יום השישי בבטחה ובביטחון תוך שמירת החוק והסדר. בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי. נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור ובטחונו."

כתוצאה מהפרות הסדר האלימות נפצעו עד כה שלושה שוטרים באורח קל מיידוי אבנים מסיבי לעברם, שניים מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי.

בתוך המסגד נמצאו יוצרי הסתה ותמיכה בטרור, כמות עצומה של אבנים, כוורות זיקוקין ונזק שנגרם במקום ע״י אותם פורעי חוק.

הר הבית נפתח שוב למתפללים לאחר שכלל מפרי הסדר הציבורי פוזרו ונעצרו.

בתום תפילות יום השישי החלו שוב התפרעויות והפרות סדר אלימות במקום.

צפו: מתפרעים עם דגלי חמאס ורש"פ בהר הבית גרמו להרס וחורבן
צילום: דוברות המשטרה
צפו: מתפרעים עם דגלי חמאס ורש"פ בהר הבית גרמו להרס וחורבן
צילום: דוברות המשטרה
צפו: מתפרעים עם דגלי חמאס ורש"פ בהר הבית גרמו להרס וחורבן
צילום: דוברות המשטרה
צפו: מתפרעים עם דגלי חמאס ורש"פ בהר הבית גרמו להרס וחורבן
צילום: דוברות המשטרה
התפרעויות והפרות סדר בשטח הר הבית. צילום: דוברות המשטרה
התפרעויות והפרות סדר בשטח הר הבית. צילום: דוברות המשטרה
התפרעויות והפרות סדר בשטח הר הבית. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button