העולם הערבימבזקים

נקודת רתיחה עקב האירועים בהר הבית: בחמאס מאיימים, בירדן מגנים

האירועים הקשים בהר הבית מתחילת חודש הרמדאן מייצרים רעש והמולה רבים ברחוב הערבי בישראל, אשר גולשים גם למדינות האזור וכמובן לארגון החמאס ברצועת עזה. ככל הנראה מספר העצורים הרב ותמונות השוטרים בהר הבית ואל-אקצא מעלות את הרגישות והנפיצות של האירועים לנקודת רתיחה.

מספר בכירים בארגוני החמאס והג'יהאד האיסלאמי כבר הגיבו לאירועים כאשר מהבוקר (ראשון) הבכיר שבהם הוא איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס.

בהצהרה לעיתונות, אמר הנייה: "הבטחנו לכל הצדדים שפנו אלינו שבני עמנו מגנים על עצמם, על אדמתו ועל המסגד שלו, שליהודים אין שום זכות, ולא נכנע. לצעדים של דיכוי הכיבוש, ונפתור את הקרב לטובתנו, לא משנה כמה זמן זה ייקח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"עמנו מגן על עצמו ועל אדמתו, וזכותו הטבעית להמשיך בהתנגדותם, וירושלים היא מוקד הסכסוך, ונמשיך להגן עליה בקרב גלוי מול הכובשים, ואנו לפתור את זה לטובתנו לא משנה כמה זמן זה ייקח." הוסיף.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה

דובר הג'יהאד האסלאמי בעזה, דאוד שיהאב, אמר: "ההפרות במסגד אלאקצה יפתחו את השער לעימות כולל, המערכה מתקרבת, והעימות קרב".

גם ברשות הפלסטינית מגיעים גינויים מכל עבר, כאשר התגובות הרגילות נשמעות בידי בכירים בארגון אשר ממהרים בכל הזדמנות לגנות את ישראל ואף לקרוא לפעילות השוטרים בהר הבית "הסלמה ישראלית".

בכיר הרשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח: "ההסלמה הישראלית המסוכנת במטרה לחלק את מסגד אל אקצא לזמני תפילה ואזורי תפילה היא תוקפנות בוטה נגד המקומות הקדושים שלנו ועמנו הפלסטיני יכשיל זאת".

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

משרד החוץ הירדני מיהר לגנות את האירועים גם הוא, כאשר ככל הנראה לא עזרו הפגישות המדיניות של הצמרת המדינית הישראלית בארמון המלך עבדאללה, והגינויים הרגילים עדיין נשמעים. נראה כי אין שינוי ביחס הירדנים לפרובוקציות של הפלסטינים באל-אקצא וללגיטימיות הישראלית בניסיונות השמירה על השקט.

מדברי משרד החוץ הירדני: "צעדי ההסלמה הישראליים במסגד אל-אקצא מייצגים הסלמה מסוכנת והפרה ראויה לגינוי ובלתי מתקבלת על הדעת. ישראל נושאת באחריות המלאה להשלכות המסוכנות של ההסלמה במסגד אל-אקצא."

צילום: חיים זך/ לע"מ

Back to top button