חדשות הארץמבזקים

היו בדרכם לתפילה והותקפו באכזריות בידי ערבים

שלושה יהודים שהיו בדרכם לתפילה בכותל המערבי הותקפו היום (ראשון) באכזריות בידי כמה צעירים ערבים אשר נראים כאילו מחכים להם וברגע שעברו לידם, זינקו עליהם והרביצו להם. התיעוד עורר סערה גדולה ברשת וכמובן גרר תגובות רבות מצידם של הגולשים, וגם מהפוליטיקאים.

יו"ר הציונות הדתית, חה"כ בצלאל סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו את תיעוד הסרטון וכתב: "חברים, אנחנו לא בגלות ולא בשואה חלילה. בואו לא נהיה כפויי טובה כלפי רבש"ע שגאל אותנו והביא אותנו מחדש לארץ ישראל ולעצמאות וריבונות. יש לנו ממשלה רעה שהקימו נוכלים שמכרו את המדינה לאויבים בשביל כבוד ושררה ורק הם אשמים. נפיל אותם בע"ה במהרה ונחזיר את הביטחון והכבוד והגאווה הלאומית."

גם פעילת ההסברה ברשת אמילי שריידר שיתפה את התיעוד וכתבה: "זאת, בעיר העתיקה של ירושלים כיום, תוצאה ישירה של הסתה לאלימות והשקרים המכוונים שהפיצו על אל אקצא על ידי חמאס והרשות הפלסטינית בימים האחרונים. מֵבִּישׁ!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האירוע החמור קורה על רקע התקופה המתוחה בירושלים עקב חודש הרמדאן שכמדי שנה גורר אחריו אירועי אלימות, במיוחד באזור הר הבית. כזכור, מאות נעצרו בימים האחרונים בהפרות הסדר בהר הבית ואל-אקצא.

התגובות הרבות שמתקבלות מהעולם הערבי ומעזה בפרט, רק מוסיפים שמן למדורה הלוהטת ולעצימות אירועי האלימות אליהם אנו עדים בתקופה האחרונה. רק הבוקר נרגמה שיירה של אוטובוסים בדרכה להוריד מתפללים בכותל המערבי, כאשר רק בנס לא היו נפגעים באורח קשה. זאת עקב תושייתו של נהג האוטובוס הראשון בשיירה שהמשיך לנסוע, על אף מטר הסלעים שהגיע לכיוונו מידי עשרות הפורעים שארבו לו.

שימוש לפי סעיף 27 א’ לחוק זכויות היוצרים
שימוש לפי סעיף 27 א’ לחוק זכויות היוצרים

תגובות העולם הערבי אשר מלהיטות את הרוחות רק מגדילה את כמויות פיגועי האבנים והפרות הסדר, במיוחד בהר הבית ואל אקצא עקב חודש הרמאדן מרובה התפילות ההמוניות. משרד החוץ הירדני פרסם הבוקר הודעה בה הוא מגנה את "אלימות כוחות הביטחון הישראליים באל אקצא" ואף הוסיף כי זו הסיבה להסלמה.

כמובן שבארגון החמאס חוככים ידיים בהנאה למראות המוני הצעירים מתחמשים באבנים בתוך מסגד אל אקצא ומתעמתים עם השוטרים. איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר היום: “הבטחנו לכל הצדדים שפנו אלינו שבני עמנו מגנים על עצמם, על אדמתו ועל המסגד שלו, שליהודים אין שום זכות, ולא נכנע. לצעדים של דיכוי הכיבוש, ונפתור את הקרב לטובתנו, לא משנה כמה זמן זה ייקח”.

זאת לאחר שמנהיג החמאס, יחיא סינוואר דיבר לפני ימים אחדים לתקשורת בעזה וקרא לכל הערבים הישראלים "להתכונן לקום ולהגן על אל אקצא המבורך."

צילום: מקורות ערביים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button