מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל צפוי להגיב לירי הרקטה מעזה, ברחבי הרצועה מפנים מפקדות

בעקבות ירי הרקטה מוקדם יותר הערב (שני) לעבר יישובי אשכול, צה"ל נערך לתגובה. גורמי מודיעין במצריים מתווכים בין ישראל לחמאס שהוזהר מראש שלא להגיב לתגובה הישראלית ולא להסלים את המצב.

בתוך כך, מקורות פלסטינים מדווחים על פינוי מפקדות ברחבי הרצועה לקראת תקיפה ישראלית.

על פי מקורות ברצועת עזה, ירי הרקטה לעבר ישראל בוצע על ידי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

כזכור, בשעה 20:22 נשמעה אזעקת צבע אדום ביישובים כיסופים ועין השלושה שבמועצה האזורית אשכול. זוהה שיגור אחד מכיוון רצועת עזה אשר יורט על ידי מערכת כיפת ברזל.

לאחר הירי פרסמה המועצה האזורית אשכול הודעה ובה נמסר: "לפני זמן קצר הופעלה התרעת צבע אדום בכיסופים ובעין השלושה. זוהה שיגור אחד לשטחנו שיורט בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל. לא נגרם נזק ואין נפגעים בגוף. אנו בקשר שוטף עם הצבא ואין שינוי בהנחיות לתושבים. ככל שיהיה שינוי, אנו נעדכן. בתקווה ללילה טוב ושקט.”

גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול אמר כי "המתיחות הביטחונית בארץ משפיעה גם עלינו. אחרי חודשים של שקט באזורנו, הופעלה הערב התראת צבע אדום בשני ישובים במועצה עקב שיגור רקטה מהרצועה. אני מחזק את חיילי צה"ל ולוחמי כיפת ברזל שיירטו את הרקטה בהצלחה ומגנים עלינו בגבול 24/7, כולל תגבור הסוללות באזור. אנו בקשר שוטף עם גורמי הצבא וכרגע אין שינוי בהנחיות לתושבים.”

עוד ציין ירקוני, “אנו מצפים מהמערכת המדינית לפעול להבטחת הביטחון, השקט והמשך שמחת החג בעוטף עזה באותה הנחישות בה פועלים בכל רחבי הארץ. כולי תקווה שנמשיך ליהנות כולנו משגרת החג".

ח"כ איתמר בן גביר דורש מהממשלה להגיב לירי ואמר כי "מדיניות בנט להתכופף בפני הטרוריסטים רק מעניקה להם רוח גבית והטרור הולך ומתעצם, כשמראים חולשה ורפיסות הטרור גובר. כשנכנעים בהר הבית, כשנכנעים בדרום ובצפון, הטרור שוב מרים את הראש. ממשלת בנט שבויה בידי מועצת השורא ומפחדת להגיב בעוצמה והתוצאה היא ירי רקטות לעבר מדינת ישראל. לממשלה כזו אין זכות קיום”.

Back to top button