חדשות הארץמבזקים

אירוע חומרים מסוכנים בבית מלון באילת, נופשים הונחו להסתגר בחדרים

חמש צוותי כיבוי הוזעקו לפני זמן קצר (שלישי) עם רכבים ייעודיים למלון יו ספלאש באילת. הצוותים הוזעקו בשל אירוע חומרים מסוכנים שמקורו בחדרי המכונה והתפעול של הבריכה.

המקרה החל בשעה 09:45 כתוצאה מעירבוב חומרים מסוכנים, על ידי עובד המלון, מפעיל הבריכה. ערבוב החומרים יצר ראקציה שכתוצאה ממנה נפגע העובד וחומר מסוכן החל להתפשט בקומה התפעולית של המלון.

לוחמי אש, ממוגנים בחליפות מיוחדות לטיפול בחומרים מסוכנים, הגיעו למוקד האירוע, ניטרו את ריכוזי החומר המסוכן, תחמו את התפשטות הגז ושאבו את החומרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: תיעוד מבצעי כב״ה אילת

נופשי המלון והעובדים פונו מהאזורים הציבוריים והונחו להסתגר בחדרים או במרחבים שנבדקו על ידי כוחות הכיבוי ונמצאו נקיים מריכוזים של חומר מסוכן.

אירוע מסוג זה הוא בעל פוטנציאל גדול מאוד לנפגעים רבים, לכן כבר בשלב מוקדם של האירוע הגיע מפקד תחנת אילת, תת-טפסר יהודה קסנטיני, לפקד על האירוע ולנהל את כוחות הכיבוי. כמו כן, שני צוותים נוספים הוקפצו לתחנה לכוננות על אירוע חירום נוסף, היכול לפרוץ במקביל ובמקום האירוע פועלים כרגע שבעה צוותי כיבוי.

צילום: תיעוד מבצעי כב״ה אילת

לאחר מכן, החומרים המסוכנים פונו מבית המלון לכיוון אזור התעשייה שחורת, צפונית לאילת. האירוע בשליטה. צוותי כיבוי ביצעו ניטור ברחבי המלון ווידאו שאין ערכים של החומר המסוכן ואין סכנה נוספת במקום. במהלך האירוע דווח על נפגע אחד שפונה לקבלת טיפול.

צוותי הכיבוי חוזרים לתחנה לאחר שביצעו איסוף לחומר המסוכן והרחיקו אותו מהמקום ווידאו שאין ערכים מסוכנים במקום.

בכבאות והצלה מבהירים כי מלון יו ספלאש נמצא בסמוך לקיבוץ אילות ובשום שלב לא הייתה סכנה שעננת החומר המסוכן תצא מגבולות המלון לקיבוץ אילות או לאילת.

צילום: תיעוד מבצעי כב״ה אילת

Back to top button