בריאותמבזקים

משרד הבריאות: נבדק חשד ל-12 מקרים של דלקת כבד אצל ילדים

בעקבות דיווח שהגיע משני בתי חולים, שערי צדק בירושלים ושניידר בפתח תקווה, משרד הבריאות בודק חשד לפיו 12 ילדים שאושפזו בחודשים האחרונים עם תסמינים, נדבקו בדלקת כבד (הפטיטיס).

משרד הבריאות העולמי (WHO) הוציא במהלך הימים האחרונים התרעה עקב עלייה משמעותית במספר מקרי הדבקה של דלקת כבד בילדים (הפטיטיס) באירופה. בעקבות זאת משרד הבריאות בישראל ביקש ממנהלי קופות החולים ובתי החולים, לדווח על מקרים בילדים עם דלקת כבד חדה מסיבה לא ידועה.

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, דווח על 84 מקרי הדבקה בילדים בגילאי עשר ומטה בבריטניה. כמו כן דווחו תשעה מקרי הפטיטיס נוספים בארה"ב ושלושה מקרים בספרד. מתוך כלל המקרים הללו, שלושה מהילדים הגיעו למצב של אי ספיקת כבד ונזקקו להשתלת כבד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פרופ' רונן ארנון, מנהל תחום מחלות כבד בילדים בבית החולים רמב"ם, אשר שימש כראש וועדת המחקר של החברה האמריקאית להשתלות כבד בילדים ציין כי "כרגע לא ברור מה מקור ההתפרצות הזו. ההערכה היא שנגיף הוא זה שגורם למחלה, אך הוא טרם זוהה ובשלב זה לא ידוע האם מדובר בווירוס מוכר או חדש. במקביל גם נבדקות השערות נוספות, ביניהן שמדובר בתגובה לכימיקלים או טוקסינים (רעלנים) שהופצו באזורים הללו או תופעה הקשורה בפוסט-קוביד."

בבית החולים רמב"ם מדגישים כי בשלב זה אין סיבה לדאגה, אולם במידה ויש סימפטומים או סימנים להתפתחות דלקת כבד, יש להגיע להמשך בירור בבית החולים. "יש לשים לב למקרים של צהבת, צואה בהירה, שתן כהה, עייפות בילדים, תלונות על תחושה כללית לא טובה ושאר סימנים ידועים המעידים על דלקת כבד".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button