חדשות הארץמבזקים

ברכת הכהנים בכותל: כעשרים אלף משתתפים בשני המעמדים

כעשרים אלף השתתפו בשני המעמדים של ברכת הכהנים, בתפילת שחרית ובתפילת מוסף של חג הפסח תשפ"ב שהתקיימה הבוקר (רביעי) ברחבת הכותל המערבי; הוקרה ותפילה לשלום כוחות הביטחון

המעמד התקיים בנוכחות רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, שגריר ארה"ב בישראל לשעבר הכהן מר דיויד פרידמן, ח"כ חיים ביטון, ח"כ מיכאל מלכיאלי, ח"כ ינון אזולאי, ח"כ משה ארבל, ח"כ יואב בן צור, ח"כ אוריאל בוסו, ח"כ יצחק פינדרוס וקהל רב.

בסיום התפילה נערך מעמד "קבלת עול מלכות שמים" ותפילה מיוחדת לשלום עם ישראל היושב בציון והוקרה לכוחות הביטחון ע"י רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א וראש העיר ירושלים מר משה ליאון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ברכת הכהנים בכותל: כעשרים אלף משתתפים בשני המעמדים
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "אני מברך את האלפים שהגיעו למעמד השני של ברכת הכהנים, זה מעיד על הקשר העמוק של עם ישראל לכותל המערבי ולירושלים ועל התחושה שהציבור פוקד בהמוניו את שריד בית מקדשנו. בתפילה כי אלפים רבים ימשיכו להגיע ולפקוד את רחבת הכותל המערבי לכל אורך החג."

ברכת הכהנים בכותל: כעשרים אלף משתתפים בשני המעמדים
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "כבר אלפי שנים עולים המבקרים לירושלים בחג הפסח ומתקבלים בברכה. גם השנה אנו מברכים את העולים המגיעים לירושלים למעמד ברכת הכהנים הקדושים ברחבת הכותל המערבי. בכל פעם מחדש מרגש לשמוע, לראות ולחוש את האווירה הקדושה בעירנו היפהפייה. המסורת והמורשת של העם היהודי אינם ניתנים לערעור. חג פסח כשר ושמח מירושלים".

ברכת הכהנים בכותל: כעשרים אלף משתתפים בשני המעמדים
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת מהציבור להמשיך ולהישמע להוראות משטרת ישראל ולהנחיות הסדרנים שמווסתים את בוא הקהל במהלך כל ימות החג לטובת כלל באי הכותל המערבי.

לפני זמן קצר, הסתיימה תפילת ברכת הכהנים בירושלים. כבר משעות הבוקר המוקדמות, פעלו מאות שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב באזור העיר העתיקה בירושלים וברחבי העיר, לשמירת הסדר ואבטחת ציבור המתפללים באירוע ברכת הכהנים המסורתית הראשונה בימי חול המועד פסח, שהתקיימה ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות אלפי מתפללים.

המשטרה פרסה מאות שוטרים גלויים וסמויים ברחבי העיר העתיקה ובסביבתה, וכן בצמתים סמוכים ובצירי התנועה, תוך ויסות הקהל ואבטחת צירי התנועה המובילים אל הכותל המערבי ושמירה על שלומם ובטחונם של ציבור המתפללים והמטיילים שפקדו את האזור.

בשעות הבוקר התקיימה תפילה בהשתתפות אלפי מתפללים במרכז דוידזון הסמוך לכותל המערבי אותה איבטחו השוטרים. נציין כי גם בשעה זו נמשכת זרימה של מתפללים רבים לאזור הכותל המערבי, וכוחות השיטור ממשיכים בפעילות מוגברת.

במהלך היום התקיימה הערכת מצב בחפ״ק המשטרה שהוקם בנקודת הכותל המערבי, בראשות מפקד מחוז ירושלים ובהשתתפות מפקדים ונציגי גופי הביטחון.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן אמר: "אני מביע הערכה רבה למפקדים ולשוטרים שלנו, שפרוסים בשטח בימים ובלילות ופועלים להגן ולשרת את הציבור. אנחנו משקיעים מאמץ רב לשמירה על שלומו וביטחונו של הציבור המבקר בירושלים בתקופת החגים, בהם גם אלפי המתפללים המגיעים לרחבת הכותל המערבי ולמקומות הקדושים. נערכנו בעבודת מטה סדורה עם כוחות גדולים ומגוונים בפריסה רחבה, בכדי לתת מענה מיטבי לכל תרחיש במטרה לאפשר את חופש הפולחן לכל אדם, תוך שמירה על הביטחון והסדר. אתגרים רבים עוד לפנינו, ואנחנו נמשיך בהיערכות רחבה ופעילות מקצועית בכדי שהציבור יוכל לחגוג, לטייל ולהתפלל בבטחה ובביטחון״.

ברכת הכהנים בכותל: כעשרים אלף משתתפים בשני המעמדים
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button