חדשות הארץמבזקים

האם חבית הנפץ הירושלמית תתפוצץ שוב? מתיחות שיא בבירה

ארגון החמאס האשים את מצעד הדגלים ו"ההשתלטות הציונית על אל-אקצא" כגורם לפרעות בחודש מאי בשנה שעברה. אותו ארגון מאיים במשך תקופה ארוכה כי יחזור לפעולות דומות וראינו כולנו בימים האחרונים כי יש ממש בחלק מאיומיו. זאת לאחר שנורתה רקטה לעבר יישובי העוטף לראשונה מזה כמה חודשים.

את האיומים על "שומר חומות 2" ואף גרוע מכך אנו שומעים מארגון הטרור העזתי כמה זמן רב, איומים שהתגברו לקראת תחילת חודש הרמדאן. בנוסף לאיומים כלפי ישראל, בחמאס עושים עבודת שטח גם בירושלים וביהודה ושומרון, כאשר הם דואגים לשלהב את הצעירים הערבים, ולהסית אותם כנגד מדינת ישראל.

"התכוננו לקום ולהגן אל אל אקצא המבורך" קרא מנהיג הארגון, יחיא סינוואר לפני מספר ימים, לערביי ישראל. כהרגלם, מפיצים בחמאס באופן קבוע סרטוני שנאה והסתה נגד ישראל, צה"ל ויהודים בכלל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מקורות ערביים

ההסתה והשנאה של החמאס משתלמת להם. אנו רואים זאת עם התגברות כמות הפיגועים ועצימותם בתקופה האחרונה בכל רחבי הארץ. מהפיגועים הרצחניים בבאר שבע, חדרה, בני ברק ותל אביב, ועד לפיגועים היומיומיים של יידויי אבנים, בקבוקי תבערה ותקיפות אלימות כנגד יהודים, במיוחד באזור ירושלים.

לאור האירועים האחרונים, יש מי שאינו מוכן לשתוק יותר כלפי האיומים והאלימות הקשה. מסיבות אלו החליטו ארגוני ימין לקיים היום מצעד דגלים בירושלים אך נתקלו במחסומים מצד המשטרה ואפילו מכיוונים פוליטיים. קיום המצעד לטענתם של חלק מהמשתתפים הוא בין היתר כדי "להראות לצד השני שלא מפחדים". עוד הוסיפו ואמרו בקהל המשתתפים "לא הגיוני שאדם יפחד ללכת עם דגל המדינה שלו ברחבי הארץ, פשוט לא הגיוני".

המתיחות הפוליטית הגיעה לשיאה היום עם החלטת ראש הממשלה שלא לאפשר לחה"כ איתמר בן גביר להגיע לשער שכם בירושלים מחשש להתלקחות. "לא ניתן לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם" אמר בנט.

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיב גם לאירוע: "הגעה של ח"כ בן-גביר לשער שכם בעת הזו במטרה להציב שם את לשכתו, היא פרובוקוציה שתהווה זרז להתדרדרות ביטחונית, עד כדי סכנה להצתת האזור כולו. עצם הגעתו לשם מסכנת את ביטחון המדינה, ואף גורמת למשטרה – שמתוחה עד הקצה כדי להמשיך ולשמור על הסדר והביטחון – להסיט את מאמציה למשימות מיותרות בעת הזו. לכן מניעת הפרובוקציה הזו של ח"כ בן גביר הייתה המלצתי לרה"מ בתום הערכת מצב שקיימתי".

צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

איתמר בן הגיב להחלטת בנט ואמר: "יממה לאחר שסגר את הר הבית ליהודים בהנחיית מועצת השורא, רה"מ בנט חילק את ירושלים באופן סופי ואוסר להניף את דגל ישראל. אחרי שהפקיר שוטרים ואזרחים הפך לדיקטטור שפוגע בחופש התנועה של חברי הכנסת, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת בנט מנסה לעשות ספין על הגב שלי".

"אם לא יהיה מתווה מוסכם ותהיה פשרה בין המשטרה למארגנים, בכוונתי להגיע לשער שכם, בלי לשאול את בנט, בר לב, מועצת השורא והחמאס". הוסיף בן גביר.

לפי שעה, החלה ההתארגנות לקראת צעדת הדגלים בעיר העתיקה. כעת נמצאים במקום מאות אנשים עם דגלי ישראל.

צילום: הקו האדום

Back to top button