מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ במכתב דחוף ליועמ"ש: "בנט הרים דגל לבן לאויבנו ומנע ממני להניף את דגל ישראל"

היום (חמישי), פנה ח"כ בן גביר במכתב דחוף ליוע"משית גלי בהרב – מיארה וציין כי שמע בחדשות רק שעתיים לפני תחילת הצעדה כי רה"מ בנט אסר על כניסתו לשער שכם עם דגל ישראל ולכן, לטענתו מדובר ב"צעד נלוז שנועד למנוע ממני לתקוף את ההחלטה באמצעות עתירה לבג"ץ".

עוד הוסיף בן גביר במכתבו כי גם לאחר עדכון התקשורת לא נמסר לו עותק מהצו, או עדכון על עצם הוצאת הצו. במכתבו הדגיש בן גביר כי למרות דרישתו טרם תחילת הצעדה, מקצין המשטרה קובי יעקובי להראות לו את הצו שאוסר על כניסתו, לא נענתה בקשתו וכניסתו נחסמה על ידי השוטרים בכיכר צה"ל.

בן גביר הוסיף ותקף את ההחלטה למנוע ממנו להיכנס לשער שכם על רקע בטחוני וטען כי לא ניתנה מטעמי "ביטחון המדינה" אלא מטעמי "ביטחון הקואליציה", במכתבו ציטט את סגן שרת הכלכלה חבר הכנסת יאיר גולן לערוץ 12, שהודה כי ממשלת ישראל מתנהלת בעיר העתיקה והר הבית משיקולים פוליטיים ותוך התחשבות ברע"מ ומנסור עבאס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום מכתבו ציין כי ההוראה להגבילו מנוגדת לחוק חסינות חברי הכנסת: "בשעה שנחסמתי הסתובבו מאות אזרחים בשער שכם, ומשכך לא ניתן היה להגביל את תנועתי לשער שכם אפילו מטעמים של ביטחון המדינה" והוסיף עוד כי "ההחלטה צריכה להיות על דעת ראש הממשלה ושר הביטחון, ולא החלטה בלעדית של ראש הממשלה".

לבקשת ח"כ בן גביר היוע"משית תבדוק עם מי התייעצו מצד גורמי הביטחון לפני הוצאת הצו, והאם ההחלטה עומדת בתנאי הסף שמחייבים בקבלת ההחלטה לאסור את כניסת בן גביר לשער שכם.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "ההוראה לאסור את כניסתי לשער שכם אינה חוקית ולכן ביקשתי את תגובתה הבהולה של היוע"משית, על מנת למנוע הישנות של שימוש בחוק החסינות לצרכים פוליטיים, כפי שנהג רה"מ בנט השבוי בידי מועצת השורא. בנט הרים דגל לבן לאויבנו ומנע ממני להניף את דגל ישראל בשער שכם. בושה".

צילום: ללא קרדיט

Back to top button