העולם הערבימבזקים

דיווח: עשרות הרוגים ופצועים בפיגוע טרור במסגד בצפון אפגניסטן

לפחות 25 בני אדם נהרגו ויותר מ-50 נוספים נפצעו היום (חמישי) בפיצוץ שאירע במסגד השיעי הגדול ביותר בעיר מזאר א-שריף שבצפון אפגניסטן.

צילום: טוויטר @HakimJoya7

על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים הפיצוץ התרחש בשעה 12:45 (שעון מקומי) בתוך המסגד השיעי "שלוש החנויות" במזאר א-שריף, דך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס תוך ציטוט של דובר פיקוד הטליבאן.

זיא זנדאני, דובר מחלקת הבריאות האזורית קבע כי לפחות 25 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-50 נפצעו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: טוויטר @ammarsistani_ir
צילום: טוויטר @Edterapi
צילום: טוויטר @SebghatG

"מידע ראשוני מצביע על כך שיש לפחות 25 קורבנות", אמר זביהוללה נוראני, ראש מחלקת המודיעין במזאר א-שריף לסוכנות הידיעות הצרפתית אך לא נקב במספר המדויק של ההרוגים והפצועים.

על פי העיתון האפגני Hasht Sobh, מניין ההרוגים עלה ליותר מ-30 ועד כה יותר מ-80 בני אדם פונו לבית החולים. העיתון ציין כי לפני הפיגוע במסגד אירעו שני פיצוצים בקאבול שהביאו לפציעתם של שני ילדים.

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראה כי רצפת המסגד מלאה בזכוכיות בין הקורבנות המוטלות על הקרקע.

צילום: טוויטר @MKARIMI08993902
צילום: טוויטר @MKARIMI08993902

עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפיצוץ העז שאירע במקום גרם לחלונות בחנויות הסמוכות להתנפץ ומהמקום עלה עשן סמיך.

המיעוט השיעי באפגניסטן תמיד היה יעד להתקפות של קבוצות קיצוניות. לפני יומיים, שלושה פיצוצים מול בית ספר בשכונה שיעית ממערב לקאבול, גרמו למותם של לפחות תשעה בני אדם ו-50 נוספים נפצעו.

למרות שמספר אירועי הטרור באפגניסטן ירד מאז עליית הטליבאן לשלטון, ארגון דאעש בחוראסאן עדיין מוציא אל הפועל פיגועים במדינה.

גם באירוע הטרור הזה ארגון הטרור דאעש קיבל אצת האחריות.

ארגון הטרור דאעש נטל אחריות לפיגוע

Back to top button