חדשות הארץמבזקים

במשך שעות: מאות מפרי סדר ופורעי חוק התפרעו בשטח הר הבית

היום (שישי) בסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר, במהלך תפילת הפג'אר, החלו מאות מפרי סדר ופורעי חוק, חלקם רעולי פנים ועם דגלי חמאס, בהפרת סדר המונית בשטח הר הבית בירושלים, שכללה הכנת ביצורים, ידויי אבנים וירי של זיקוקין.

למרות ידויי האבנים, המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזור מתפללים. לאחר שמפרי הסדר המשיכו בידויי אבנים מסיבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה כולל לכיוון גב הכותל המערבי שעה שמתקיימות תפילות במקום. כוחות משטרה נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפרות הסדר ולהדיפת ההמון לאחור.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

במהלך הפרות הסדר האלימות וידויי האבנים, נפצע רעול פנים שהפר את הסדר ויידה אבנים עם אחרים לעבר גב הכותל המערבי, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי ע"י כוחות המשטרה וגורמי החירום וההצלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מקורות ערביים / J-MEDIA

הפרות הסדר בשטח הר הבית נמשכו מספר שעות כשעשרות רעולי פנים מיידים אבנים ויורים זיקוקים. בין מפרי הסדר האלימים ומיידי האבנים נצפה גם אדם עם כיסא גלגלים.

צילום: דוברות המשטרה

אחד ממפרי הסדר האלימים ירה זיקוקים לכיוון גב הכותל, פגע בעץ שהחל לבעור בשטח הר הבית וצוותי כיבוי פעלו במקום כדי לכבות את השריפה.

כמו כן, שוטרת אחת שפעלה במקום נפצעה בפניה כתוצאה מאבן שיודתה לעברה ופונתה לקבלת טיפול רפואי.

מפרי הסדר ומיידי האבנים פוגעים בראש ובראשונה במתפללים הרבים שנמצאים בהר הבית. יש לציין כי היו ניסיונות של חלק מאותם מתפללים להפסיק את הפרות הסדר וידויי האבנים ולהרחיק את פורעי החוק, אולם הם לא צלחו.

צילום: דוברות המשטרה

ממשטרת ישראל נמסר כי "בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הביטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי. נמשיך לפעול נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור ובטחונו."

צילום: מקורות ערביים / שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בשעה זו נראה כי יש רגיעה מסוימת בשטח הר הבית והכוחות נערכים לקראת תפילת הצהריים מחשש שהפרות הסדר האלימות יתחדשו.

בתקשורת הערבית מדווחים כי מאז החלו ההתפרעויות בשעות הבוקר, 31 פלסטינים נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון בהר הבית.

במהלך הימים האחרונים ארגון הטרור חמאס קרא לצעירים ברחבי הגדה להגיע להר הבית ולהתעמת במקום עם כוחות המשטרה, בקהיר שלחו מסר דחוף לחמאס המנוסח בחריפות ובו דרשו ממנו להסיג את פעיליו משטח אל-אקצא ולהפסיק לאלתר את "הפעילות חסרת התוחלת והמערערת את היציבות בירושלים".

Back to top button