מבזקיםצבא וביטחון

התפרעויות בהר הבית: כוחות משטרה גדולים פועלים משעות הבוקר

החל משעות הבוקר המוקדמות (שישי), נפרסו ברחבי ירושלים אלפי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב עם כוחות תגבור משטרתיים, ופעלו במשימות אבטחה, שמירת הסדר ציבורי, הכוונה והזרמת התנועה.

הפעילות וההיערכות המבצעית המיוחדת, בוצעה לצד משימות השגרה של משטרת מחוז ירושלים במתן שירות לתושבי העיר והבאים בשעריה ותוך שמירה על שלומם ובטחונם.

לפנות בוקר, החלו הפרות הסדר בשטח הר הבית כשמאות רעולי פנים יידו אבנים וירו זיקוקין. יש לציין כי היו ניסיונות של חלק מהמתפללים בהר, להפסיק את הפרות הסדר וידויי האבנים ולהרחיק את פורעי החוק שפוגעים בהם ובקדושת המקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך האירועים ירו מפרי סדר אלימים זיקוקין לכיוון גב הכותל ופגעו בעץ שהחל לבעור בשטח הר הבית. צוותי כיבוי פעלו לכיבוי השריפה בתוך דקות. כוחות משטרה פעלו במקום להרחקת מפרי הסדר תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר.

לאחר פיזור מפרי הסדר הגיעו למקום מתפללים רבים ולפני זמן קצר, הסתיימה בהר הבית תפילת הצהריים של יום השישי השלישי בחודש הרמדאן ופיזור המתפללים. במהלך התהלוכה הושמעו קריאות הסתה ולאחר שניסו לתקוף ולפגוע בנקודת משטרה נעולה. התהלוכה פוזרה תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר וכרגע שקט במקום.

מוקדם יותר היום, התקיימה הערכת מצב מיוחדת בנקודת המשטרה בכותל המערבי בראשות השר לבטחון הפנים, מפכ״ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים שפיקד על ההיערכות, יחד עם נציגי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ומפקדים נוספים.

צילום: טוויטר עמר בר לב

בתוך כך, משטרת ישראל עצרה חשוד (המשוייך לארגון חיזב אל תחריר) לאחר שהלילה נשא דברים מול המון מתפללים בהר הבית, במהלכם הסית וקרא להגן על אל אקצה "ולשחרר את המסגד באמצעות נשק וכוח". בהמשך, דבריו הובילו לקריאות המוניות בשבח מוחמד דף. החשוד תושב, בית חנינא בשנות השישים לחייו, נעצר לחקירה בימ״ר ירושלים בביתו בחשד לקריאה לאלימות, טרור ולהפרת הסדר הציבורי.

ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך החגים השונים, משטרת ישראל מאבטחת את כלל המתפללים, מוסלמים, נוצרים ויהודים, ואוכפת את החוק והסדר למימוש חופש הפולחן. בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי."

עוד ציינו במשטרה כי "גורמים שונים פועלים להסית ולהתסיס קיצוניים פורעי חוק באמצעות תעמולה זולה ופרסומים כוזבים על הנעשה בשטח הר הבית ובכלל. מפרי סדר ופורעי חוק אלו פוגעים קודם כל ולפני הכל בציבור גדול של מוסלמים שמגיע להתפלל בהר הבית תוך חילול המסגד שמתרחש במקום בימים האחרונים ע״י אותם פורעי חוק."

"משטרת ישראל תמשיך לפעול למעצר ומיצוי הדין עם אותם עבריינים, מפרי סדר ופורעי חוק אשר משתמשים בהר הבית והמסגד במקום באופן פסול, גורמים נזקים למקום, ומפרים את הסדר הציבורי באזור תוך חילול המקומות הקדושים." הדגישו במשטרה.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button