מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד לכתבים זרים: "ארגוני טרור ניסו לחטוף את מסגד אל אקצא בזמן הרמאדן"

שר החוץ יאיר לפיד נשא היום (ראשון) תדרוך לכתבים זרים במשרד החוץ על רקע המתיחות הביטחונית בהר הבית: "בשלושת השבועות האחרונים נעשה ניסיון מסוכן בירושלים. ארגוני טרור ניסו לחטוף את מסגד אל אקצא, בזמן הרמדאן, כדי לגרום להתפרצות אלימה בירושלים שתהפוך לעימות אלים בכל המדינה. ישראל אפשרה במהלך הרמדאן למאות אלפי מוסלמים לעלות להר הבית ולהתפלל במסגד."

צילום: שלומי אמסלם לע"מ

לפיד הוסיף: "למרות הפרובוקציות של ארגוני הטרור, למרות הניסיונות לייצר אלימות, עשינו ואנחנו עושים הכל כדי לאפשר תפילות שקטות. ישראל מחויבת לסטטוס-קוו בהר הבית. אין שינוי, לא יהיה שינוי, אין לנו שום תוכניות לחלק את הר הבית בין הדתות. אנחנו קוראים למוסלמים מתונים, למדינות האיסלאם, לפעול נגד הפייק ניוז, ולעבוד יחד אתנו כדי לשמר את האינטרס המשותף לכולנו – שימור הסטטוס קוו והרגעת הרוחות."

צילום: שלומי אמסלם לע"מ

מתנועת 'אם תרצו' נמסר בתגובה לדבריו של לפיד כי "לא חל שינוי בסטטוס קוו בהר הבית": "דברי שר החוץ הם שקר מוחלט. בהחלט חל שינוי בסטטוס קוו- לרעת היהודים. רק לפני שבוע נמסר בשם 'גורם מדיני' שישראל אפשרה למוסלמים לקיים את חובת האיתיקף "שלא התאפשרה בעבר", כלומר מדובר על שינוי הסטטוס קוו. בנוסף לכך אנו רואים שינויים בכל מזרח ירושלים, הבולט בהם הוא ששער שכם וסביבותיו הפכו לאחרונה לאקס טריטוריה ליהודים. בניגוד לדבריו, הר הבית הוא מקום הקדוש ביותר לעם היהודי ואיש לא הסמיך אותו לקבוע מה יהיה שם בעתיד. העובדה שהוא ממשיך להוציא דיבת ישראל בעולם ומפיץ עלילות שקריות על "קיצוניים משני הצדדים" בעוד רק היהודים הם קורבן לאלימות הערבית הפנאטית, מעידה שמה שמעניין אותו אינו טובת ישראל אלא מציאת חן בעיני חבריו במזכירות המדינה האמריקאית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: שלומי אמסלם לע"מ
צילום: יוסי פונס לע"מ

Back to top button