חדשות הארץמבזקים

סערה סביב מטס חיל האוויר ביום העצמאות: "מעשה מיותר ומתריס"

תנועת 'שלום עכשיו' פרסמה לפני זמן קצר (ראשון) את התייחסותה למטס השנתי המתקיים ביום העצמאות. לטענתם, עצם העובדה שהמטס עובר מעל גוש עציון וחברון היא "חרפה". לטענות אלו הצטרף היום גם חה"כ מוסי רז ממפלגת מרצ ואף כינה את המעבר מעל "שטחים כבושים" כ"חרפה והתרסה".

"מטס חייל האוויר ביום העצמאות הקרוב צפוי לעבור מעל לראשיהם של מליוני תושבים ותושבות שחיים תחת כיבוש. זה מעשה מיותר ומתריס של הפגנת כוח ועליונות. עוד אפשר לשנות אותו." כתב רז.

מתנועת 'שלום עכשיו' נמסר: "ההחלטה לקיים את מטס יום העצמאות מעל ההתנחלויות בגוש עציון ובחברון היא חרפה. בעוד שצה"ל לא מפנה את חומש ונמנע מלטפל באלימות מתנחלים, הוא נותן לגיטימציה להתנחלויות שהוקמו בניגוד לחוק הבינלאומי ושאינן חלק ממדינת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"זוהי אצבע בעין למצביעי מפלגות השינוי המתנגדים למפעל ההתנחלויות. אנו קוראים לשר הביטחון, בני גנץ, להורות לצה"ל שלא לקיים מטס מעל התנחלויות. אין שום היגיון לקיים את המטס מחוץ לישראל." הוסיפו.

במפלגת ימינה הגיבו לקולות שנשמעו נגד המטס: "מברכים על החלטת צה"ל להעביר את מטס חיל האוויר ביום העצמאות מעל יהודה ושומרון. אין סמלי מכך שנחגוג שם את עצמאותנו עם מאות אלפי המתיישבים שלראשונה יראו את המטס מעל בתיהם."

ארכיון. צילום: אביחי סוחר, גדי קבלו, רובי קסטרו, חיל-האוויר, דובר צה"ל

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, ענה גם הוא לקולות נגד המטס כשאמר: "התבלבלתם בדרך, מזמין אתכם לגוש ללמוד יחד ממי נלקחו האדמות שנקנו בכסף ומהי עמדת בן גוריון על חבל הארץ הזה".

לדברי רביבי: "שלום עכשיו מוזמנים בשבוע הבא לגוש עציון לעשרות הנקודות בהם נפלו לוחמי ההגנה וההתיישבות על אדמות הגוש שנקנו בכסף מלא ולא נגזלו מאיש למעט מהיהודים שחיו בהם וזאת באמצעות רובה וטבח אכזרי גם כשכבר הונף דגל לבן. מטס מעל גוש עציון הוא לא אצבע בעין לאף ישראלי שמבקש אמת. גוש עציון היה מאז בן גוריון, דרך לוי אשכול, מנחם בגין, יצחק רבין ואהוד ברק חלק בלתי נפרד מישראל ולדברי בן גוריון "מערכת גוש עציון זהו האפוס הגדול נורא ההוד של מלחמת היהודים… אם קיימת ירושלים עברית… אזי התודה הראשונה של כל ההיסטוריה הישראלית נתונה על כך בראש ובראשונה ללוחמי גוש עציון".

עוד הוסיף כי "אנשי שלום עכשיו התבלבלו בדרך ואין כמו ימי הלאום ללמוד יחד שיעור בהיסטוריה הארצישראלית ובמקרה המדובר בזו הנוגעת לגוש עציון."

Back to top button