בריאותמבזקים

עברה שני צנתורי מוח – וחזרה לתפקוד רגיל

אוסנת אלוני (52) תושבת קיבוץ בית זרע, יצאה אחרי יום עבודה שגרתי כמורה בביה"ס כשלפתע החלה לראות כפול בעין שמאל ולאחר מכן הבחינה כי ראייתה הפכה מטושטשת. היא העריכה שלא מדובר בבעיה חמורה, ולכן פנתה רק למחרת לרופא עינים. הרופא שלח אותה לבצע בדיקת ct מיד, מחשש שמדובר בשבץ מוחי קל. ואכן בבדיקת CT שעברה במרכז הרפואי פדה-פוריה אובחנה הצרות בשני עורקי התרדמה הפנימיים.

ד"ר ערן מאירוביץ', מומחה בנוירוכירורגיה, ומנהל מרכז צנתורי המוח של המרכז הרפואי פדה-פוריה מסביר, "אוסנת הגיעה למרפאת צנתורי מוח, לאור ממצאי ה ct הסברתי לה שיש שתי אפשרויות לטיפול, ניתוח כירורגי או צנתור. היתרונות בצנתור שזו פעולה מיני פולשנית המבוצעת ללא צלקת ניתוחית, וההחלמה מהירה".

תוך זמן קצר אוסנת עברה בהצלחה צנתור ראשון, ושלושה שבועות לאחר מכן צנתור שני. "מאחר ואוסנת סבלה מהצרות קשה דו צדדית. טיפלנו קודם כל בצד הסימפטומטי. בהמשך בשל מידת ההיצרות ולאור גילה הצעיר, החלטנו להציע לאוסנת צנתור נוסף בעורק של הצד השני, על מנת להפחית את הסיכון לאירוע מוחי משמעותי במהלך חייה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עברה שני צנתורי מוח - וחזרה לתפקוד רגיל
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה

בפגישה עם אוסנת מספר שבועות לאחר הצנתורים היא סיפרה, "יומיים אחרי הצנתור חזרתי לראות טוב. ומהר מאד חזרתי לתפקוד מלא גם בעבודה. אחרי שעברתי אתהצנתורים אני מרגישה הרבה יותר חיונית, עם יותר אנרגיות ופחות עייפה. לחשוב על זה שבכלל לא הייתי מודעת לחסימה בעורקים, ושהייתי בסיכון לשבץ מוחי…היה לי מזל גדול!"

ד"ר מאירוביץ ציין עוד כי "לעיתים תלונות על חולשה ועייפות נובעות כתוצאה ממצב של הצרות דו צדדית שלמעשה חוסמת ומקשה על אספקת דם למוח, ולכן חשוב מאד לטפל במהירות ולפתוח את ההיצרות בשני הצדדים. בכל מקרה של ממצא הדמיתי של היצרות בעורקי הצוואר, ניתן להזמין תור למרפאת צנתורי מח ולהתייעץ לגבי הצורך בטיפול והחלופות הקימות".

עברה שני צנתורי מוח - וחזרה לתפקוד רגיל
צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה

ד"ר ניזאר חוראני, מנהל יחידת שבץ מוחי מסכם, "הפכנו למרכז מוח אזורי הנותן מענה למגוון רחב של מחלות כל דם של המח והצוואר הן בחירום והן בשגרה ובמידת הצורך, נותן גם גיבוי לבתי חולים אחרים. המטרה שלנו היא לתת לתושבי האזור טיפול מקצועי ומיטבי ביחס אישי".

Back to top button