מבזקיםפוליטי / מדיני

חי מהכנסת| ח"כים הוצאו מהדיון הסוער על שיקלי: "אתה עבד שימושי"

ועדת הכנסת מתכנסת בשעה זו (שני) לדיון בדבר בקשתו של ראש הממשלה נפתלי בנט להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש.

השר לשירותי דת מתן כהנא (ימינה) הציג את בקשת ראש הממשלה ויו"ר סיעת ימינה ואמר, כנציג ובא כוח סיעת ימינה בבקשה לקבוע שח"כ ימינה פרש מסיעת ימינה. "מאחר וח"כ שיקלי פועל ב-10 חודשים האחרונים כנגד דעת הסיעה מתבטא ומצביע ומגיש הצעות חוק נגד עמדת הסיעה. למעשה, ח"כ שיקלי כבר פרש מיוזמתו מהסיעה. הוא מתכוון להתמודד בבחירות הבאות בסיעות אחרות. אין לי שום דבר אישי כנגד ח"כ שיקלי ברמה האישית אנחנו די מיודדים ואני רוצה להאמין שכך גם יישאר. גורלו המשפטי של אדם אחד כאשר מהצד השני גורלה של מדינת ישראל על כף המאזניים."

ח"כ אורלי לוי אבקסיס (ליכוד) תקפה את יו"ר הוועדה איתן גינזבורג ואמרה כי הוא "עבד שימושי". יו"ר הוועדה גינזבורג זעם עליה ואמר כי היא "חצופה" .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דבריו של כהנא שוסעו כל העת. ח"כ עידית סילמן נכנסה אף היא לדיון.

יו"ר הוועדה הוציא מהדיון את חברי הכנסת אופיר כץ, איתמר בן גביר ודוד אמסלם.

השר כהנא פנה לח"כ שיקלי ואמר: "איזה מחיר אתה משלם על יריקה בפרצוף של דורות של החניכים שלך במכינה ושל החברים שלך מהצבא אלו שיצאת איתם לקרב. פסלת את חבריך לצבא והעדפת את מי שמבקש לשסע אותנו". דבריו עורר גיחוך בקרב חברי הכנסת.

"איפה אתה ברגע האמת כשמדינת ישראל הייתה צריכה אותך", הוסיף כהנא.

ח"כ שלמה קרעי שאל את השר כהנא: "האם מועצת השורא כתבה את הדיון."

כהנא, המשיך וטען: "איך הצבעת נגד חוק האזרחות וחברתה לח"כ אימן עודה. אם ערכים עמדו לנגד עינך, איך הרמתה יד נגד תקציב שנועד למשטרה ולתקציב שנועד לזהות יהודית בלי כפייה."

ח"כ ינון אזולאי קרא לעברו: "הרסת את שירותי הדת במדינת ישראל, תתבייש לך."

ח"כ משה ארבל קרא: "על איזה תקציב אתה מדבר, להשקיע 50 מיליון ש"ח בבית ברעננה. "

ח"כ יואב קיש קרא לעברו: "אתה בוורטיגו."

השר כהנא אמר: "שיקלי עבר לחיקו החם של גדול מפירי ההבטחות בפוליטיקה הישראלית. בזמן שהוא אמר שהפער בין הבטחות נתניהו לבוחריו הוא בלתי יאמן. חברתה למי שהבטיח לח"כ סילמן להיות שרת הבריאות ולבעלה תפקיד בכיר במערכת הבריאות."

ח"כ עידית סילמן קראה לשר כהנא: "סיכמו שלא תעביר את חוק הגיור בקריאה שנייה, אל תעשה שקר בנפשך."

יו"ר הוועדה המשיך להוציא חברי כנסת מהדיון. ח"כ אופיר כץ, ח"כ בן גביר, ח"כ קטי שיטרית ח"כ אבי מעוז, ח"כ מירי רגב, ח"כ מאי גולן.

ח"כ משה ארבל סנט ביו"ר הוועדה ואמר: "זה דיון מעין שיפוטי, תאר לעצמך שנשיאת בית המשפט תוציא מהדיון את חבריה השופטים. 90% מחברי הכנסת שהוצאו מהדיון, הם מזרחיים."



צילום: ערוץ הכנסת


Back to top button