מבזקיםפוליטי / מדיני

פרקליטו של שיקלי: "הנוכחות של השר כהנא בדיון היא צלם בהיכל"

פרקליטו של ח"כ עמיחי שיקלי, עו"ד גיא בוסו החל לפני זמן קצר (שני) להשיב לטענות שהושמעו כנגד ח"כ שיקלי. לדבריו, "אסור לשר כהנא להשתתף בדיון ואני מבקש להוציא אותו. הנוכחות שלו כאן הוא צלם בהיכל."

ח"כ מלכיאלי אמר: "גם במשרד הדתות הוא צלם בהיכל."

בוסי ציטט סעיפים מתקנון הכנסת שלדבריו תומכים בדעתו. בוסי ביקש שכל טיעוניו של השר כהנא ימחקו מהפרוטוקול. "התוכן של דבריו שקרי לחלוטין", טען והוסיף : "מה הקשר בין הטיעונים של השר כהנא כלפי ח"כ נתניהו, לטענות כנגד ח"כ שיקלי? " בוסי הוסיף וטען כי "ניהול הדיון מנוגד לחוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בוסי ביקש לפסול את ח"כ שירלי פינטו קדוש מלהשתתף בדיון מאחר והיא ח"כ נורבגית כלשונו, ומאחר שהיא נכנסה לכהן כח"כ לאחר שהשר כהנא התפטר מהכנסת, לדבריו זה ניגוד עניינים.

לדבריו, בית המשפט רמז לשר הפנים דרעי למשוך את ידיו מקבלת החלטה בנושא ראש עיריית טבריה בשל מילה אחת שאמר. "מאחר וח"כ שירלי פינטו כינתה את ח"כ שיקלי כווירוס בכנסת, האם אין זו דעה קדומה?", טען עו"ד בוסי.

עו"ד בוסי ממשיך לטעון ומבקש לפסול את ח"כ בועז טופורובסקי מלהשתתף בדיון נוכח "התבטאותו כנגד ח"כ שיקלי."

בוסי הלין על כך ש"יו"ר הוועדה מונע ממנו מלהציג לוועדה עדים והוכחות." וכן על כך ש"מגיש בקשת הפרישה (ראש הממשלה) נעדר מהדיון."

קודם לכן, השר מתן כהנא אמר בדיון: "מדינת ישראל נמצאת בפרשת דרכים". ח"כ בן גביר עקץ בשאלה: "בגלל זה הלכתם עם התנועה האסלמית?"

בעקבות דבריו של ח"כ בן גביר הוציא יו"ר הוועדה איתן גינזבורג הוציא בן גביר מהוועדה.

קודם לכן התעוררה מהומה בוועדה כאשר ח"כ בן גביר מחה על סגירת המיקרופונים.

ח"כ בן גביר לגינזבורג: "אתה הופך את הדיון לבעייתי, תפתח את המיקרופנים תיתן לאופוזיציה גם לדבר, מה זאת ההתנהגות הזאת? אתה מפריע לנו לחופש הביטוי. חופש הביטוי הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "גם סתמו לנו את הפה כשסגרו לחברי הכנסת את המיקרופנים וסתמו להם את הפה וגם הוציאו אותי מהוועדה בגלל שאמרתי את האמת הכואבת. הפורשים האמיתיים הם חברי ימינה שהפרו את ההבטחות שלהם לבוחרים. נמשיך להאבק בממשלה הרעה הזאת שמעדיפה את התנועה האסלמית כדי לשמור על הכסא".

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'
צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button