מבזקיםתנועה ותחבורה

על רקע שתי תאונות דרכים קשות: ראש עיריית אילת דורש את המשך שדרוג כביש הערבה

על רקע שתי תאונות דרכים קשות שאירעו במהלך חג הפסח בכביש הערבה (כביש 90), שיגר היום (שני) ראש עיריית אילת אלי לנקרי מכתב דחוף לשרת התחבורה מיכאלי, בדרישה להאיץ מהלך להמשך שדרוג כביש הערבה בהתאם להסכמות והתקציב שאושרו. "כביש הדמים גובה שוב מחיר יקר" ציין ראש העירייה והדגיש, כי שדרוג כבישים מציל חיים.

במכתבו לשרה ציין ראש העירייה, כי שתי התאונות האחרונות, אירעו בקטע הכביש שלא שודרג והדגיש, כי בקטע הכביש ששודרג עד לק"מ ה- 63 לא אירעו תאונות דרכים קשות כלל וכלל ובכך ניצלו חיי אדם רבים. "בעבר מצאו את מותם רבים בקטע כביש זה. דבר שמלמד עד כמה השקעה בתשתיות מצילה חיים", הדגיש ראש העירייה.

עוד במכתבו ציין, כי לאחר סגירת שדה דב וגם בעקבות ההרעה שחלה בשירות חברות התעופה הפנים ארציות, בוחרים רבים מתושבי אילת ומהישראלים המגיעים לחופשה באילת, לנסוע ברכב ולא בטיסה. המשמעות היא עומס אדיר נוסף על הכביש על כל ההשלכות של כך גם על התגברות התאונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על רקע האמור שב ודרש ראש העירייה משרת התחבורה, לשים קץ למצב הבלתי נסבל, ממנו סובלים תושבי העיר המרוחקת ביותר בישראל ואיתם גם מיליוני הישראלים המגיעים לנפוש בה. בדבריו דרש ראש העירייה להאיץ מהלך להמשך שדרוג כביש הערבה בהתאם להסכמות אשר הושגו ובתקציב אשר אושר לכך ובמקביל לשלב את השלמת שדרוג הכביש בתכנית החומש של משרד התחבורה. עוד דרש ראש העירייה להאיץ מהלך בהשלמת תכנון הרכבת לאילת בהתאם להסכמות בנושא ולפעול בדחיפות לפתרון תחבורתי יעיל וטוב יותר בין שדה התעופה רמון לעיר. עוד ציין ראש העירייה את החשיבות בעידוד תחרות לקו טיסות הפנים, בין אם באישורים לחברות זרות ובין אם בעידוד חברת אל על לפעול בקו כבעבר.

כזכור, בסיכום מול שרי האוצר והתחבורה, אושרה הקצאת תקציב של 300 מיליון ש"ח לטובת המשך הרחבת כביש הערבה והפיכתו לדו מסלולי דו נתיבי לכל אורכו. עוד סוכם על תוספת של 30 מיליון ש"ח לטובת סיום תכנון הרכבת לאילת וכן קידום אישור לתוספת של 220 מיליון ש"ח לטובת מענים בתחומי תחבורה, בריאות ותיירות. זאת כפעימה שניה ל – 550 מיליון ש"ח שאושרו במסגרת החלטת הממשלה לקידום אילת על רקע סגירת שדה דב. בהמשך להחלטה זו, סוכם עם משרד התחבורה, כי ישודרגו בשלב זה 20 ק"מ נוספים בכביש הערבה, בקטעים המוגדרים כמסוכנים והשאר יבוצעו במסגרת תכנית חומש. כיום בוצעו עבודות עד לק"מ ה – 63, כאשר התכנית היא לשדרג את הכביש עד צומת הערבה (ק"מ ה -180).

במכתבו האמור דרש ראש העירייה להאיץ מהלך בהתאם לסיכומים ולהקדים הצלת חיים.

צילום: באדיבות דוברות עיריית אילת

Back to top button