מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת חוק חדשה: מגדלים כלבים? תשלמו 3,500 ש"ח

חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה) הגישו הצעת חוק להשתת אגרות על בעלי כלבים.

על פי הצעת החוק, כל אדם שיגדל כלב בביתו יידרש לשלם אגרה שנתית של 3,500 ש"ח, שתוגדר כ"אגרה סביבתית." יתרה מכך, כל כלב נוסף שיוחזק על ידי הבעלים, יביא לתשלום נוסף שנתי של 7,000 ש"ח.

יושב ראש ועדת השרים לחקיקה, שר המשפטים גדעון סער, הגיב: ״תקווה חדשה תתנגד בתוקף להצעת חוק מיותרת זאת. כיושב ראש ועדת השרים לחקיקה אפעל לדחייתה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) הגיב להצעת החוק: "אתמול אימצנו כלב והיום אני לומד על הצעת חוק הזויה, שרוצה לקנוס באלפי שקלים מי שמגדל כלב, במסווה של מאבק במשבר האקלים. ח״כ גפני ומקלב, מי שמתייחס לכלבים כנטל סביבתי לא מבין את המשמעות, לא של משבר האקלים ולא של טיפול בבע״ח. מציע שתתחילו בשינוי הרגלי צריכה. משם נתקדם".

יעל ארקין, מנכ"לית "תנו לחיות לחיות", תקפה: "מדובר בהצעת חוק הזויה ואכזרית. אלפי כלבים מומתים על ידי הרשויות מדי שנה, אלפים נוספים ממתינים למאמצים בהסגרים ובבתי המחסה, רבבות משוטטים בשטחים הפתוחים. הפתרון לבעיית ריבוי הכלבים בישראל הוא לא בקנס על מי שמציל אותם, אלא בהפסקת ההרבעה, המכירה והייבוא של כלבים "טהורי גזע", ובעיקור וסירוס של כלבים בבעלות ושל כלבים משוטטים".

Image by Amy_Gillard from Pixabay

Back to top button