מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ לוין מציע לא לקיים הצבעה בנושא שיקלי ומזהיר: "ימיט חרפה גדולה על הכנסת"

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חה"כ יריב לוין, נשא היום (שני) דברים בדיון שהתקיים בכנסת, על בקשת מפלגת ימינה להכריז על חה"כ עמיחי שיקלי כפורש וקרא ליו"ר הוועדה לדחות את ההצבעה.

בפתח דבריו אמר: "אדוני היושב ראש, העניין הזה נמצא בידיך. טוב ונכון תעשה אם תסיים את הדיון, תשמע את כולם, לא תקיים הצבעה, נלך כולנו לחשוב אם ניתן למצוא הסדרים, הבנות, כדי לא לעשות מעשה שהוא לא הוגן, שהוא לא ראוי, חסר תקדים, שיש סיכוי עצום שייפסל בסופו של דבר בבית המשפט וימיט חרפה גדולה על הכנסת. המעשה הזה פוגע בכנסת כמוסד, פוגע בציבור, פוגע ביכולת של כולנו ומי שיבואו אחרינו לעשות את תפקידנו ללא מורא, וגם עושה עוול אישי ענקי לאדם שפעל ביושרה, באומץ לב, בדיוק בדרך שבה כל אחד מאיתנו רוצים לראות נבחרי ציבור פועלים."

עוד הוסיף יו"ר הסיעה ואמר: "אמר כאן ח"כ שיקלי מי פרש ממי. פה לא צריך סקרים ולא צריך שום דבר כדי להבין מי נשאר במקומו ומי הלך בדרך אחרת. אבל גם ברמה הטכנית, וצריך להזכיר את הדברים, ח"כ שיקלי באופן שיטתי לא הוזמן לישיבות סיעה, הוא לא קיבל מכסות להגשת הצעות חוק מטעם סיעתו, הוא ביקש כל הזמן לעשות תיקון מבפנים בתוך ימינה, וידו המושטת נדחתה וסורבה. אפילו, כפי שגילינו פה, השר כהנא ואחרים נתנו לו להבין שהם מבינים אותו, והם משלימים עם כך שבכל זאת יש מישהו במפלגת ימינה שנאמן לדרך ופועל כפי שפועל ח"כ שיקלי, ולכן הקביעה העובדתית הפשוטה היא שח"כ שיקלי לא פרש, ולא התכוון לפרוש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ח"כ שיקלי לא רצה לפרוש, ולא רוצה לפרוש. מכל הסיבות האלה – אני שב ופונה ומפציר בך, אדוני היו"ר – אל תשתמשו באיזה רוב אוטומטי. אל תעשו את זה. יש מאבק פוליטי, יש חילוקי דעות, זה בסדר גמור, בוא ננהל אותו כמו שניהלו אותו כל השנים, בצורה הגונה לכבוד הבית הזה." סיים לוין את דבריו.

צילום: דוברות הכנסת – יהונתן סמייה

Back to top button