מבזקיםפוליטי / מדיני

"אצל בנט המאשים הפך לנאשם, אתם לא ימינה אתם שמאלה"

חה"כ אורי מקלב נשא דברים בוועדת הכנסת היום (שני), במהלך דיון בעניינו של חה"כ שיקלי ורצונה של מפלגת ימינה להכריז עליו כפורש.

בפתח דבריו אמר: "הופעת מתן כהנא כשר בממשלה בדיון חברי הכנסת היא אינה תקינה ומאוסה, אך בעצם פועלת לטובתו של ח"כ שיקלי, שכן זו תמונת מראה הטובה ביותר המראה את מצבה של מפלגת ימינה, מפלגה פרודה, מרוסקת בה כל אחד חי לעצמו ואין חבר כנסת אחד שיכול להגן על מעשה המפלגה הזו. מתן כהנא הוא הדמות המשקפת יותר מכל סטיה מדרך, מדרך החינוכית שלו, הקהילתית המשפחתית והסביבתית. הוא רמס ומכר את כל ערכי המסורת היהודית השורשית ועוד אומר כשר אני כחזיר המאוס יותר משאר הבהמות כי מציג טלפיו ואומר 'כשר אני'."

עוד הוסיף מקלב ואמר: "זמן הבקשה של סיעת ימינה והשהוי שלהם בהגשת הבקשה הינה עניין מהותי, מה קרה הפעם שלא קרא בעבר? כולם יודעים כי בקשה זו מגיעה לאחר פרישת ח"כ סילמן מן הקואליציה, רק עכשיו הם רואים את זה ומראה לכל העולם את כוונותיהם של סיעת ימינה להעביר מסר של איום לשאר החברים במפלגה אך בקשת פרישה הינה דבר אישי וממוקדת ולא לאור סיטואציות פוליטיות כאלה ואחרות. השיהוי הזה מראה כי בקשה זו לא תקינה, היא אינה מהותית אלא מגיע כאינטרס של הישרדות הקואליציה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ח"כ שיקלי לא היה כמו אחרים שדרשו תפקיד או טובת הנאה כזו או אחרת אלא אמר מתחילת הקמת הקואליציה כי הוא אינו יכול לחבור לקואליצית רשע שכזו וזאת למרות שהציעו לו 'שוחד פוליטי' רב. כיצד ניתן להגיד עליו כי הוא הפורש? בעוד כולם יודעים מה קרה. הפסו הערכים מן הארץ?." הוסיף.

לסיום, אמר: "האם ח"כ שיקלי הוא זה שפרש או שמה קיים במלואם את כל הבטחותיו של בנט לבוחריו ובנט ושקם הם אלו שפועלים בניגוד למנדט שקיבלו מהבוחר?. אנחנו יודעים מה הייתה כוונת המחוקק, והם מבקשים להכריז כפרוש על ח"כ הפועל על פי צו מצפונו. עולם הפוך אנחנו רואים פה, המאשים הופך לאשם, אתם לא ימינה אלא שמאלה. איפה היושרה? אתם במעשה זה שומטים לבנה נוספת של ממשלה זו המבוססת על שקר עריצות ושלטון דיקטטורי שתקריס עוד את כל הממשלה זו."

כנסת 15.11.21
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

Back to top button