מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ שיקלי הוכרז כפורש: "ההחלטה תיזכר לדורות בין המבישות שהיו"

בתום דיון שנמשך לאורך כל היום (שני), ועדת הכנסת קיבלה את בקשת ראש הממשלה ויו"ר סיעת ימינה ח"כ נפתלי בנט, והכריזה על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש מסיעתו, סיעת ימינה.

היועצת המשפטית של הוועדה אמרה כי בהתאם לסעיף 116 (ד) זכות ההצבעה לח"כ בוועדת הכנסת בדיון על הבקשה להכריז על ח"כ כפורש מסיעתו, נתונה לח"כ שהשתתף בלפחות ממחצית ממשך ישיבת הוועדה. לפיכך, תשעה חברי כנסת אשר השתתפו במעל מחצית מזמן הדיון, רשאים להשתתף בהצבעה.

שבעה חברי כנסת תמכו בהחלטה: מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) הצביע בעד, כמו חברי הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד), יבגני סובה (ישראל ביתנו), רם שפע (העבודה), משה טור פז (יש עתיד) שהחליף את ח"כ מירב בן ארי, ח"כ שירלי פינטו קדוש (ימינה) שהחליפה את ח"כ ניר אורבך וח"כ בני בגין (תקווה-חדשה) שהחליף את ח"כ שרן השכל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), ח"כ יצחק זאב פינדרוס (יהדות התורה), וח"כ עידית סילמן (ימינה) לא נכחו בהצבעה. ואילו ח"כ ווליד טאהא (רע"מ) לא השתתף כלל בדיון.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, בתגובה על החלטת ועדת הכנסת: "ההחלטה של ועדת הכנסת תיזכר לדורות בין המבישות שהיו בבית הזה. הציבור יודע היטב מי הפורש האמיתי מסיעת ימינה, ומי נצמד להבטחות אותן מסר לבוחר ערב הבחירות. ח"כ עמיחי שיקלי – כולנו איתך."

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית): "ההכרזה הבזויה והאומללה הזאת היא אות כבוד לעמיחי שיקלי ואות קלון לבנט ואנשי ימינה וכל הקואליציה. בעז"ה ח"כ שיקלי ימשיך לפעול בדרכו למען מדינת ישראל, ואנשי ימינה ימצאו עצמם בפח האשפה של ההיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל".

צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

Back to top button