חדשות הארץמבזקים

"תספרו לכולם, שאף אחד לא ישכח, שאף אחד לא יגיד שלא היה כלום"

"תספרו לכולם, שאף אחד לא ישכח, שאף אחד לא יגיד שלא היה כלום": כך אמרה אסתר שלזינגר שורדת שואה תושבת אפרת לצופי האש מתחנה אזורית יהודה בכבאות והצלה לישראל.

במהלך השבוע האחרון ביקרו צופי האש (מתנדבי נוער) של תחנה אזורית יהודה במחוז יו"ש בבתי שורדי השואה תושבי היישוב אפרת, והעניקו להם פרח ומכתב מראש המועצה ליום השואה.

צילום: דוברות כב"ה

מיזם זה הנו ביוזמת מטה הוותיקים והנוער במועצה המקומית אפרת, ובשיתוף תחנת כיבוי אזורית יהודה במחוז יו"ש של כבאות והצלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנים האחרונות מספרם של שורדי השואה הולך ופוחת ומטרת המיזם, היא לחבר את דור ההמשך לשורדי השואה תושבי היישוב, ליצור מפגש ולשמוע מפיהם את שעברו.

צילום: דוברות כב"ה

צופי האש נחשפו למגוון רחב של סיפורים מרגשים וביניהם:

מאיר שורש יליד הונגריה סיפר כיצד אביו נאלץ לעזוב אותו בגיל שנה וחצי, ולאחר מכן נלקח למוסד לילדים שם נשאר את תום המלחמה.

אורה בן אריה סיפרה על שנות המלחמה בבגדד, כאשר שכנים ערביים של המשפחה הגנו עלייה ועל אחיותיה.

שלמה קליין סיפר כיצד נלקח מהגטו ברכבות משא אל עבר המחנות, בזמן שמטוסים מפציצים את הרכבת. החיילים הנאצים החלו להצעיד אותם ברגל, ולאורך הדרך נאלצו לאכול עשבים שמצאו כדי לשרוד. שני אחיו של מאיר לא שרדו את הצעדה, ומתו בדרך.
מאיר עלה לארץ, הקים משפחה ושירת בצה"ל 35 שנה במגוון תפקידים.

אוריה ואנונו, צופת אש, שלקחה חלק במיזם מספרת כי זו חוויה עמוקה ומרגשת: "להגיע לבתי שורדי השואה, שכנים ביישוב, לשבת ולשמוע את הסיפורים ולנסות להבין מה עבר עליהם, זה דבר לא שגרתי. אני שמחה שנפלה בחלקי הזכות לקחת חלק במיזם זה ואין ספק שאעביר את הסיפורים הלאה, ולעולם לא אשכח".

צילום: דוברות כב"ה

מי שליווה את צופי האש הוא רס"ל יהונדב ליפשיץ, דובר מחוז יו"ש, תושב אפרת ונכד לשורדי שואה בעצמו.

יהונדב מספר כי זוהי שליחות, להגיע לבתי השורדים ולשמוע את שעבר עליהם גם אם זה לרגע קט. יהונדב מספר כי בכל בית שהגיעו חזר המסר: "תספרו לכולם, תזכרו, לעולם לא עוד". עם מסר זה נפרדנו והבטחנו לקיימו.

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי אמר: "צופי האש שלוקחים על עצמם אחריות בפעילות ההתנדבותית לקחו על עצמם אחריות נוספת, העברת לפיד האש של השואה והתקומה מדור הניצולים והבונים אל דורות העתיד בארץ הזו. בעזרתם הסיפורים הערכים ההתמודדות והסיפור על האש שלא כבתה יעברו הלאה".

צילום: דוברות כב"ה

Back to top button