חדשות הארץמבזקים

"גורמי טרור עושים מאמצים גדולים להוציא לפועל פעולות הרג ואימה בשל ישראליותנו ויהדותנו"

טקס הדלקת נרות לזכר הנספים בשואה נערך היום (רביעי) ב- 84 תחנות משטרה ברחבי הארץ. הטקס המרכזי התקיים במטה הארצי של משטרת ישראל במעמד מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי.

מדובר באירוע ראשון מסוגו, בו התקיימה הדלקת נרות בו זמנית בכלל תחנות משטרת ישראל בהשתתפות משפחות של נספים בשואה. הטקס, התקיים בשיתוף עם עמותת "שם ונר", בסיועם בוצעה חלוקה של נרות זיכרון עם שמות של נספים בשואה. במהלך הטקס האחיד שהתקיים בכל תחנות המשטרה, הוקראו דברים לזכרם, והוזמנו משפחות של נספים.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי אמר: "ערב יום השואה והגבורה, אנו מבקשים להנציח בכל תחנות משטרת ישראל את שישה מיליון היהודים שנספו בידי הצורר הנאצי רק בגלל היותם יהודים. זהו אירוע ראשון מסוגו שהובילו בחטיבת הקהילות יחד עם עמותת "שם ונר" שפועלת לשמור את זיכרון השואה לדורות הבאים. בהדלקת הנרות הערב בשמונים וארבע תחנות המשטרה בכל רחבי הארץ, לצד בני משפחות הנספים ולצד דור שני ושלישי של שורדים, אנו מבקשים להעביר מסר חד וברור לאויבנו מחוץ ומבית. מסר שלעולם לא עוד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה ודוברות שב"ס

"אני כעומד בראשה של משטרת ישראל, ששוטריה פועלים יום יום למען ביטחון האזרחים והמדינה, מבטיח שנעמוד ללא חשש וללא מורא, מול כל מי שיבקש לפגוע ולפגע באזרחי ישראל. אנו רואים שמקום המדינה, וגם בעת הזו, יש גורמי טרור שעושים מאמצים גדולים להוציא אל הפועל פעולות הרג ואימה כשהסיבה לכך היא ישראליותנו ויהדותנו. אך לצד המאמצים הללו, שאת רובם אנו מצליחים לסכל יחד עם שותפינו במערכת הביטחון."

"אנו רואים שוטרים אמיצים ונחושים מכל הדתות והעדות. שוטרים שנשבעו אמונים למדינה, לדגל, לסמליה, ולערכים שאותה היא מייצגת. ערכים אלה הם היסודות לפעילות המשטרה שמובילה את השמירה על ביטחון הפנים של מדינת ישראל. ביטחון שלכולם ברורה היום חשיבותו. במקביל להתעצמותנו הצבאית והביטחונית, אנו חייבים לחזק את משטרת ישראל ולהכינה לאתגרי העתיד. נמשיך לזכור את שישה מיליון הנספים. יהי זכרם ברוך".

מנכ"לית עמותת שם ונר נורה סיפרמן אמרה: "מודים לכם על אירוע כה מרגש ומשמעותי בדיוק ברוח הערכים של שם ונר. שנזכור את השואה ונזכור את הנספים, ולא רק כמספר 6 מיליון אלה נזכור את הנספים כאינדיבידואליים, אנשים עם שמות וזהות שניסו להשמיד. עמותת "שם ונר" פועלת מאז 2013 להנצחת זיכרון השואה לדורות הבאים ולמטרה זו מקדמת מסורת של הדלקת נר זיכרון אישי בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. העמותה בוחרת לעסוק בחיים של האנשים לפני שהפכו קורבנות. לזכור את שמותיהם, את פניהם ואת זהותם, שאותם ניסו למחוק".

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button