מבזקיםפוליטי / מדיני

טקס יום השואה בשגרירות המדינה בוורשה: "מסר ישראלי חשוב"

שגרירות ישראל בוורשה קיימה היום (רביעי), ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, טקס מרגש לפתיחת אירועי הזיכרון בפולין במהלכו הודלקו שישה נרות זיכרון לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה.

הטקס, הראשון מסוגו, התקיים בחצר השגרירות במעמד שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה, הרב הראשי של פולין, מיכאל שודריך, נספח צה"ל, אל"מ עידן כץ, נציגי ארגונים יהודיים מהעולם ונציגי הקהילה היהודית והישראלית בפולין.

צילום: שגרירות ישראל בפולין

ניצול השואה מריאן קלווארי תיאר את הסבל הנורא שעבר עליו ועל ילדים יהודים אחרים בגטו וורשה. את עדותו סיים במילים הבאות: "בנסיבות החיים הרגילות הזמן עובר מהר. אבל בגטו הזמן עמד מלכת. כל יום נמשך ללא קץ, כאילו כדי להרגיז אותנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השגריר יעקב ליבנה: "מאז שהגעתי נחשפתי לשורה ארוכה של אירועים מרשימים בפולין העוסקים בזיכרון השואה. החלטנו כי חשוב לקיים אירוע רשמי גם במתחם שגרירות ישראל, המדינה היהודית שקמה לאחר השואה ושרבים מהניצולים מצאו בה מקלט ובית. הטקס הוא מסר ישראלי חשוב של זיכרון והנצחה בפולין ומחוצה לה."

צילום: שגרירות ישראל בפולין

הטקס בשגרירות ישראל מצטרף לשורה של אירועים לזיכרון השואה שחודשו עתה בפולין לאחר שהופסקו עקב מגפת הקורונה. מחר יתקיים מצעד החיים באתר מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בהשתתפות אלפי אנשים מכל העולם.

Back to top button