מבזקיםצבא וביטחון

"רצתה למות כשהידית": בת 15 מחיפה חשודה בביצוע פיגוע דקירה בעיר

הצהרת תובע הוגשה הבוקר (חמישי) נגד החשודה כבת ה- 15, תושבת חיפה בביצוע פיגוע הדקירה לפני כשבועיים בעיר.

ב- 15 באפריל סמוך לשעה 13:00 התקבל דיווח במוקד המשטרה 100 מתושב חיפה כי בכוונת ביתו בת ה-15 לבצע פיגוע בירושלים, כוחות משטרה רבים פתחו בסריקות לאיתור החשודה, כמו כן הופעלו אמצעים טכנולוגיים לשם איתורה כאשר במקביל לטיפול התקבל במוקד 100 דיווח על אירוע דקירה בגן הזיכרון בחיפה.

צוות שוטרי הסיור ששהה עם האב הגיב מיד לזירת האירוע בגן הזכרון. שוטרת סיור שהבחינה בחשודה כאשר הסכין בידה ועצרה את החשודה במקום, כאשר סמוך למקום אותר תיק השייך לחשודה ובו נמצאו שתי סכינים נוספות שככל הנראה התכוונה לעשות בהן שימוש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתוצאה מהדקירה נפצע תושב העיר בן 47 באורח קל עד בינוני, על פי גורמי רפואה, ופונה לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם בעיר.

צילום: דוברות המשטרה

כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מרחב כרמל, ניצב משנה אלי מגן, הגיעו לזירת האירוע והחלו באיסוף ממצאים בזירה. חקירת האירוע הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב כרמל.

צילום: דוברות המשטרה

מחקירת האירוע עולה כי החשודה יצאה מביתה באותו הבוקר כשהיא חמושה במספר סכינים ובעת שהגיעה לגן הזכרון בחיפה סרקה אחר קורבן, כאשר החשודה הבחינה בקורבן, היא הטיחה בראשו אבן משתלבת, הוא נפל ארצה, כשהחשודה דקרה אותו בידו ברגלו ובירך.

בחקירתה מסרה החשודה כי בצעה את המעשה בהשפעת הרשתות החברתיות וכי רצתה לבצע את הפיגוע על מנת למות כשהידית.

צילום: דוברות המשטרה

מעצרה של החשודה הוארך מעת לעת, והבוקר, כאמור, הגישה פרקליטות מחוז חיפה הצהרת תובע נגד החשודה כאשר בימים הקרובים יוגש נגדה כתב אישום ובקשה למעצרה עד תום ההליכים.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה מעורבות של אזרחי ישראל בטרור, על כן נמשיך לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו בכדי לסכל את האיום ולמצות את הדין בחומרה עם המעורבים באירועים אלו."

צילום: דוברות המשטרה
גיא פיירברג, קצין תשאול יל״פ כרמל. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button