מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: צעיר קיים קשר עם פעילי חמאס והעביר כספים למשפחות מחבלים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד רשדי אבו רמוז (30), וזאת לאחר שקיים קשר עם פעילי חמאס, העביר בהנחייתם כספים וציוד למשפחות אסירים ומשפחות מחבלים וניסה לגייס אדם לפעילות עבור ארגון חמאס.

על פי כתב האישום, במהלך חודש נובמבר 2021 ועד למועד מעצרו של אבו רמוז, קיבל אבו רמוז מבאסם אבו סנינה, פעיל חמאס אשר הורשע בגין מעורבותו ברצח של חיים קרמן ז"ל בעיר העתיקה בירושלים בשנת 1998 ומאיאד סרור, פעיל חמאס, הנחיות רבות באמצעות הטלפון הסלולרי לאיסוף כספים בסך כולל של כ-300,000 שקלים. וזאת לצורך העברתם למשפחות אסירים ומשפחות מחבלים וכן הנחיות להעברת ציוד ארגוני של חמאס.

עוד על פי כתב האישום, אבו רמוז קיבל את הכספים, במספר הזדמנויות ובאמצעות גורמים אחרים, ומסר אותם על פי ההנחיות שהועברו אליו. באחד המקרים הנאשם ניסה לגייס אדם לפעילות עבור ארגון החמאס וזאת על פי הנחיה שקיבל. במקרה אחר אבו רמוז נפגש עם גורמים אחרים וקיבל מהם ארבע שקיות שחורות ובהן דגלי חמאס וציוד ארגוני נוסף של חמאס. חלק מהציוד הועבר למשפחת אסיר ששוחרר לצורך "קבלת פנים" ביום שחרורו וחלק אחר הוחזק על ידי הנאשם במחסן בית המשפחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתב האישום מייחס לאבו רמוז ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, מתן שירות לארגון טרור ומתן שירות או העמדת אמצעים לארגון טרור.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של אבו רמוז עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button