חדשות הארץמבזקים

הודעה חריגה נגד ראש השב"כ | בן גביר: "מילים יכולות להרוג"

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר פרסם הבוקר (שישי) הודעה חריגה בעיתון ישראל היום נגד ראש השב"כ רונן בר, לאחר שנחשפה חוות דעת של שירות הביטחון הכללי נגדו.

במודעה שפרסם בן גביר נכתב בין היתר כי "רונן בר ראש השב"כ – נכשלת בהר הבית, נכשלת בבאר שבע, נכשלת בבני ברק וחדרה, נכשלת בעזה, ועכשיו אתה מאשים את איתמר בן גביר ואומר שצריך לנטרל אותו? תפסיק לתדרך, תתחיל לעבוד!".

המודעה שפורסמה ע"י בן גביר בישראל היום

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מדובר בכישלון של ראש השב"כ שבמקום לעבוד בשטח ולטפל בטרור, הוא מתדרך נגד חבר כנסת בכלי התקשורת. ראש השב"כ צריך לדעת שמילים יכולות להרוג ואמירה בסגנון 'בן גביר נפץ ונפץ צריך לנטרל', עשויה להביא חלילה לאלימות ופגיעה. אני דורש מרה"מ בנט, השר לפיד וחברי קואליציית השמאל הקיצוני לגנות את האמירה המסוכנת, ההתנהלות החמורה של ראש השב"כ נגדי והתרת דמי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשב"כ אישרו כי אכן נשלחה חוות דעת המצביעה על "וודאות קרובה לפגיעה משמעותית בביטחון המדינה" אם ח"כ בן גביר יגיע לשער שכם במסגרת צעדת הדגלים. בשב"כ הבהירו כי חוות הדעת נועדה למנוע מבעוד מועד מעשה שעלול להסלמה ביטחונית. יש לציין כי המילים "נפץ שצריך לנטרל", לא הוזכרו בחוות הדעת של השב"כ.

בהודעת שב"כ נמסר כי "בחודש האחרון העביר שב"כ מספר המלצות וחוות דעת, שמטרתן לחזק את הביטחון ולמנוע התלקחות רב זירתית. שב"כ מודע היטב לחשיבות חופש התנועה, בכלל, ובפרט של חברי כנסת. יחד עם זאת, במקרה חריג מאוד זה, הועברה חוות דעת נתמכת במודיעין, המצביעה על ודאות קרובה לפגיעה משמעותית בביטחון המדינה. מחובתו וייעודו של שב"כ למנוע מבעוד מועד מעשה העלול להוביל להסלמה ביטחונית, שעלולה להביא לפגיעה באזרחים, בחיילי צה"ל ובשוטרים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה להודעת השב"כ כי "מוזר ששום חוות דעת נגד אחמד טיבי ואיימן עודה לא ניתנה והשב"כ מעולם לא ביקש להגביל את חופש התנועה שלהם. ייעודו של השב"כ לפעול נגד המאיימים והטרור ולא נגד מי שצועד עם דגל ישראל ברחובות עיר הבירה."

עוד הוסיף בן גביר כי "מכל מקום חשוב שגם לא רק אוף רקורד השב"כ יסתייג מהמשפט שצריך לנטרל אותי. מילים יכולות להרוג ולא מן הנמנע שאדם קיצוני מטורף, שומע דברים שצוטטו כביכול מפי גורם בשב"כ וייצא לפגוע בחבר כנסת".

צילום: דוברות הכנסת נועם מושקוביץ'

מוקדם יותר היום הודיע ח"כ בון גביר כי קיבל איומים בהודעה בפייסבוק בה נשלח צילום של כדורי רובה ונכתב: "אתה ובני משפחתך תהרגו, אנחנו נהרוג אותך".

ח"כ בן גביר פנה לקצין הכנסת בבקשה לחקור את האיום החמור נגדו ונגד בני משפחתו והזהיר כי "מילים יכולות להרוג".

לדברי בן גביר: "הפוליטקאים מהשמאל לא מגנים איומים של אנשי ימין, ורק כשיש איומים על חייהם של אנשי שמאל הם מתעוררים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "קורא לפוליטיקאים מהשמאל ולגורמים בשב"כ להפסיק להסית ולתדרך נגדי. רק לפני שבוע גורם בשב"כ התבטא ואמר 'בן גביר נפץ ונפץ צריך לנטרל'. מילים יכולות להרוג ואסור להבדיל בין איומים על צד שמאל של המפה לאיומים על צד ימין של המפה".

הודעת האיומים שקיבל ח"כ בן גביר בפייסבוק

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב היום לדברים נגד ראש השב"כ ואמר: "אני מגבה ומחזק את ראש השב״כ רונן בר. אם יש למישהו טענות לגבי החלטות מדיניות – אני ראש הממשלה. אני הכתובת. ראש השב"כ, רונן בר, הוא איש שמקדיש את כל חייו, לילה ויום, כדי שאנחנו נוכל לישון בשלווה ובביטחון. כשעם ישראל עם המשפחה בערב החג – הוא בחפ״ק בקו התפר. ומצילים חיים של ישראלים באופן יומיומי."

בנט הוסיף כי "אלה שבועות עמוסים ולא קלים. מסירות הנפש שלהם ראויה רק לדבר אחד – הכרת תודה. השב״כ הוא גוף ממלכתי שפועל רק למען ביטחון ישראל. הקמפיין הפוליטי המסוכן של בן גביר וחבריו נגד השב״כ והעומד בראשו, הוא מעשה אנטי ישראלי פחדני שנועד להבעיר את המדינה באש של קנאות וכאוס. לא אתן לזה יד. אני מגבה ומחזק את כל לוחמי השב״כ ואת העומד בראשו. אם יש למישהו טענות לגבי החלטות מדיניות – אני ראש הממשלה. אני הכתובת. לוחמי השב״כ, רונן – אני אוהב אתכם. שבת שלום."

ראש הממשלה וראש השב"כ. צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button