איראןמבזקים

דיווח: סוכל ניסיון להתנקש בחיי דיפלומט בקונסוליה הישראלית באיסטנבול

אתר החדשות "איראן אינטרנשיונל" מדווח היום (שבת) מפי מקורות דיפלומטיים, כי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים תכננו להתנקש בשלושה יעדים שונים בטורקיה, בגרמניה ובצרפת, תוך שימוש בסוחרי סמים.

על פי המידע שדווח באתר החדשות, חבר ביחידה 840 בכוח קודס, השוהה במדינה אירופאית, קיבל סכום של 150 אלף דולר על מנת להכין את ההתנקשויות ולהוציא אותן אל הפועל. לאותו חבר הוצע סכום של מיליון דולר אם יצליח לבצע את שלושת ההתנקשויות.

כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים

בדיווח נטען, כי המקורות הדיפלומטיים סיפקו את המידע לאתר החדשות "איראן אינטרנשיונל" בתנאי לאנונימיות. על פי הדיווח המיוחד, חבר כוח קודס הודה כי קיבל הוראה לרצוח אזרח ישראלי שעובד בקונסוליה הישראלית באיסטנבול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן היעדים הנוספים היו גנרל אמריקאי בכיר בגרמניה ועיתונאי בצרפת – זו משימת הטרור המשולשת אליה נשלח, אך הוא נעצר טרם הצליח להוציא אותה אל הפועל.

אותו חבר בכוח קודס, היה צריך להשתמש באנשי הקשר שלו בקרב סוחרי סמים לצורך החיסולים האלה.

מפרטים חדשים שפורסמו עולה, כי המוסד הישראלי סיכל את הניסיון על אדמת איראן ועצר את האיש שהיה אמור לבצע את ההתנקשויות, שמו מנצור רסולי. בחקירתו על ידי המוסד בתוך איראן סיפר כי נשלח על ידי איראן לבצע התנקשויות בשלושה יעדים ובהם דיפלומט ישראלי בשגרירות באיסטנבול, איש צבא אמריקני ועיתונאי בצרפת. האיש מסר למוסד מידע יקר ערך שהוביל אל שאר חברי החולייה שנעצרו והפעולה כאמור סוכלה.

מנצור רסולי שנעצר ע"י המוסד באיראן

רסולי נשמע בהקלטה מחקירתו מצטער על ששיתף פעולה לבצע את ההתנקשויות ואמר: "עשיתי טעות, בחיי שמרגע זה והלאה לא אעשה שום צעד נוסף בעניין זה. אני נשבע בחיי, בחיי אימי ובתי ובחיי המשפחה שלי. זו הייתה טעות מצדי ואני מבטיח שלא אחזור עליה יותר לעולם, בעזרת אללה". לאחר חקירתו הוא שוחרר בארצו.

יחידה 840 של משמרות המהפכה האיראניים הינה יחידה מיוחדת שתפקידה לבצע פעולות כנגד מטרות מערביות. צה"ל חשף פעולה של יחידה זו ב-17 בנובמבר 2020, כאשר הייתה אחראית להנחת מטעני נפץ סמוך לגדר הגבול עם סוריה בדרום רמת הגולן. אותם חברי חולייה שביצעו זאת, חוסלו יומיים לאחר מכן על ידי כוח מיחידת "מגלן".

כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים

Back to top button