חדשות הארץמבזקים

הנשיא הרצוג: "לבנו דואב על הפיגוע באריאל, מחבלים נתעבים גדעו חייו של צעיר אמיץ"

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הערב (מוצ"ש) לפיגוע שאירע אמש באריאל: "לבנו דואב על הפיגוע בערב שבת באריאל. מחבלים נתעבים גדעו חייו של צעיר אמיץ, שברגעיו האחרונים נהג בגבורה ובאומץ לב והציל בגופו את חיי ארוסתו. מברך את כוחות הביטחון ששמו את ידם על המרצחים הארורים. תנחומי הכנים למשפחתו ולאהוביו. הטרור לא ינצח אותנו ולא ירפה את ידינו."

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, ספד: "מוציאים שבת אל שבוע התקומה עם הידיעה הקשה על הפיגוע הקשה באריאל. תנחומים מעומק הלב למשפחתו של המאבטח שנרצח. נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם."

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, אמרה: ‏"שבת קשה עם הידיעה על המאבטח ששילם בחייו כשהגן על אהובתו מפני טרור רצחני ושפל. אהבה ומסירות מול טרור ורצח. שולחת ניחומים עצומים למשפחה ומחזקת את כוחות הבטחון שלנו שלא נחו עד שתפסו את המחבלים. לעולם לא נפסיק להאבק בטרור, לעולם לא נוותר על זכותנו לחיים בביטחון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שיבח את פעילות כוחות הביטחון: "אני מברך את לוחמי הימ"מ, שבפעילות משותפת עם צה"ל ושב"כ, הניחו ידם על המחבלים שביצעו את הרצח אמש באריאל. מדובר בפעילות מודיעינית ומבצעית מרשימה. נרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו בכל מקום ובכל זמן, ונניח עליהם את ידינו, חיים או מתים. אני משתתף באבלה הכבד של משפחת המאבטח שנרצח בפיגוע".

השר חילי טרופר ספד: ״תנחומים מעומק הלב למשפחת המאבטח שנרצח בפיגוע הנורא באריאל, שנהרג בזמן שהגן בגופו על ארוסתו. יהי זכרו ברוך. מחזק את ידי לוחמי כוחות הביטחון בימים אלו ומברך אותם על לכידת המחבלים. נמשיך להילחם בטרור ללא מורא.״

השר נחמן שי אמר הבוקר בשבת תרבות: "עשרות אלפי אנשי בטחון, צה״ל, משטרה, מג״ב, שב״כ, עוסקים לילה – לילה, במשימה השוטפת, הסיזיפית של בטחון ישראל, על כ-99 אחוז מהפעולות אין שומעים ואין רואים אבל, היקף הטרור שסוכל הוא אדיר וכך ימשך. עד חומת מגן נמנענו מלהיכנס לערים הראשיות כי היינו כבולים לטוב ולרע להסכמי אוסלו. אבל הסכמי אוסלו כשלו, ואנחנו כדי לסכל את הטרור ברחובותינו, נכנסנו ופעלנו והצלחנו. הצלחנו להכות מכה קשה ומאז הרבה יותר קשה לבנות תשתית לטרור. אבל אנחנו צריכים להסתכל על זה בראיה רחבה, שני עמים שכבר מכים אחד את השני למעלה ממאה שנה, ולא מצאו דרך לחיות ביחד ולחיות בשלום. אני מייצג את הצד שמחפש את הדרך הזו. לכן, מצד אחד אנחנו צריכים לעשות הכול במגבלות החוק והמוסר כדי לרסן את הטרור ומצד שני למצוא דרך לחיות עם הפלסטינים."

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הגיב לפיגוע: "הטרור הערבי מרים את ראשו, והסוף אינו נראה באופק. הגיע הזמן שממשלת בנט-לפיד-עבאס שלא מסוגלת להילחם בטרור תפנה את מקומה לממשלה יהודית-לאומית שתחזיר את ההרתעה ותכריע את הטרור. שולח את תנחומיי למשפחת הנרצח, וקורא לעם ישראל להתפלל לרפואתה של הפצועה".

החל מאמש צוותי הרווחה של עיריית בית שמש עוטפים ומלווים את משפחת המאבטח שנהרג בפיגוע הירי בעיר אריאל.

ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך, אמרה: "המאבטח התגלה בגבורתו העילאית והציל את חייה של המאבטחת שפעלה עמו. צוותים ממנהל הרווחה בעירייה מלווים את המשפחה ברגעים קשים אלו. אני מבקשת לשלוח תנחומים לבני המשפחה ברגע קשה זה. נמשיך ללוות ולעטוף את בני המשפחה".

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער כתב בחשבון הטוויטר: ״מברך את השב״כ, צה״ל, משטרת ישראל וכל כוחות הבטחון על הפעולה המהירה ללכידת המרצחים בפיגוע באריאל. תנחומי מקרב לב למשפחת המאבטח שנרצח בפיגוע, שהגן בגופו על המאבטחת שהיתה לצידו. ישראל חזקה והיא תוסיף לפעול בנחישות מול הטרור הפלסטיני.״

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, הנחה את מינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשקלון ללוות את ויקטוריה פליגלמן, תושבת אשקלון, שהייתה בעמדת האבטחה בשעת הפיגוע.

השניים, ויקטוריה והנרצח, גולב (ולדי) ויאצ׳סלב, התארסו לפני מספר שבועות ואמש, ברגעי הפיגוע, הגן גולב בגופו על ויקטוריה ובכך מנע את פגיעתה והציל את חייה.

בהתאם לכך, מינהל הרווחה בשילוב מרכז חוסן יעמדו לרשות ויקטוריה ומשפחתה, יעניקו ליווי ותמיכה ויסייעו להם בכל הנדרש בשעה קשה זו.

ראש העיר, תומר גלאם אמר: "אמש, ליל שבת, אירע פיגוע רצחני באריאל בו נרצח גולב (ולדי) ויאצ׳סלב ז״ל. בגבורה הירואית, הגן גולב בגופו על ארוסתו, ויקטוריה פליגלמן, תושבת אשקלון, המאבטחת ששהתה עמו בעמדת השמירה בזמן הפיגוע, ובכך מנע את פגיעתה והציל את חייה. הנחיתי את מינהל הרווחה והשירותים החברתיים לעמוד לצד ויקטוריה ומשפחתה ולהעניק להם את כל הליווי והתמיכה בשעה קשה זו. תנחומינו למשפחתו של גולב, שלא תדעו עוד צער. יהי זכרו ברוך״.

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

Back to top button