חדשות הארץמבזקים

חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון הלך לעולמו בגיל 65

חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 65. גילאון נולד ב- 12 במאי 1956 ברומניה ועלה עם משפחתו לישראל ב- 1965. כשהיה פעוט בן שבעה חודשים חלה בפוליו ומאז הייתה לו נכות ברגל.

גילאון כיהן כח"כ מטעם מפלגת מרצ בשנים 1999-2003 ו- 2009- 2021, ופעל רבות למען ציבור הנכים וענייני רווחה בישראל. כמו כן, גילאון כיהן כיו"ר סיעת מרצ.

ממשפחתו נמסר: ״הלך לעולמו האיש עם הלב האדום הכי גדול שיש. מנהיג פועלים שדוגל בשלום, צדק חברתי, וציוני גדול. מצטערים מאד כמשפחה וגם כישראלים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לחבר הכנסת לשעבר אילן גילאון
 
נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד: ״אילן גילאון, חבר אהוב, משרת ציבור ולוחם חברתי נחרץ הלך הבוקר מאיתנו, כמה עצוב. מטובי שליחי הציבור שידענו. אזכור אותו תמיד כמנהיג חברתי ערכי, ישר, נאמן לדרך ואהוב על הבריות שגבר על מגבלה וכל עכבה, יהי זכרו ברוך.״

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד: "אילן גילאון, מחברי הכנסת החרוצים שידעה הכנסת ואיש ישר עם לב ענק, הלך הבוקר לעולמו בטרם עת. הוא היה עובד קשה על מנת לפתור בעיות פרטניות של אזרחים שפנו ללשכתו. נהג לומר "חבר כנסת צריך לקבל החלטות כאילו הוא זקן, עני וחולה, ולא כאילו הוא צעיר, עשיר ובריא". תנחומים וחיבוק גדול למשפחת גילאון. יהי זכרו ברוך".

יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר: ‏"כואב את לכתו של ידידי אילן גילאון ז״ל שהיה לוחם חברתי עם לב ענק ותמיד שם זרקור על החלשים בחברה ועל זכויותיהם של האנשים העובדים. רוחו ונשמתו יהיו חסרים מאוד בחברה הישראלית. בשמי ובשם הכנסת שהיה אחד מחבריה האהובים שנים רבות, שולח תנחומים למשפחה היקרה ומשתתף בצערם."

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ספד: "רעייתי שרה ואני מצטערים צער עמוק על פטירתו של חבר הכנסת לשעבר אילן גילון ז״ל, ושולחים תנחומים למשפחתו. האנושיות שקרנה ממנו שלו התעלתה מעל מחלוקות פוליטיות. הוא נתן לה ביטוי סמלי כששלח לנו צנצנת ריבה פרי ידיו לרגל זכייתו של אבנר בחידון התנ״ך. אף שהיינו יריבים פוליטיים קיימנו קשר לבבי לאורך השנים. למרות שלא הסכמנו על הרבה דברים, תמיד יכולתי לזהות שפעילותו הנמרצת נעשתה מתוך אמונה שלמה בצדקת דרכו – ועל כך הערכתי אותו מאוד. הוא יחסר לי."

שר התרבות והספורט חילי טרופר ספד: ״"לפני הפוליטיקה – יש אנושיות. דווקא במקום כמו הכנסת, נכון מתמיד המשפט: במקום בו אין אנשים – היה אתה בן אדם". דבריו של אילן גילאון זכרו לברכה, אחרי שבחר להתקזז בהצבעה על חוק המרכולים עם חבר הכנסת דוד אזולאי ז"ל מש"ס, שהיה מאושפז אז בבית החולים. בעיני, האנושיות לפני הפוליטיקה זו המורשת שלו. יהי זכרו ברוך״

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ' ספד: "ברוך דיין האמת. איש אמת היה אילן. אילן גילאון היה בר פלוגתא כמעט בכל נושא ובמקביל אחד האנשים הראויים והאהובים בפוליטיקה הישראלית. איש עקרונות, מענטש ומעל הכל איש טוב וראוי. אילן יחסר מאד. יהי זכרו ברוך."

יו"ר ש"ס, אריה דרעי פסד: "‏כואב על פטירת ח״כ לשעבר אילן גילאון. אילן היה איש עם לב ענק, אדם שנלחם כל חייו למען השכבות החלשות והנזקקות ובעיקר אדם טוב שהיה אהוב על כולם. אלמד משניות במשך כל השנה לעילוי נשמתו. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים."

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, ספדה: "לצערנו, אי אפשר להעביר חוק שאנשים יהיו בני אדם" היה אילן גילאון אומר כמעט בכל ישיבה על חקיקה כשניסינו לעשות אותה טובה יותר. אני לא מאמינה שאני כותבת את המלים אילן גילאון היה. ועוד איך הוא היה. חכם וחד ומחויב עד לשד עצמותיו. מלא אהבה לארץ הזאת, למדינת ישראל, לציבור, לחברות ולחברים שלו וכמובן, למשפחה שלו. פשוט מלא אהבה. ומפיץ אותה לכל עבר. חוץ מאשר לאלה שנאבק בהם עד חרמה, כי סירב לאפשר להם להרוס את כל מה שאהב כל כך."

מיכאלי הוסיפה: "אם לא עשיתם את זה בחייו, לכו עכשיו לקרוא על תרומתו העצומה של האיש היקר והנפלא הזה לזכויות עובדות ועובדים, לזכויות חברתיות, לפני החברה בישראל, ולמאבק שלנו למען בטחון של שלום. מנהיג, ופוליטיקאי אפקטיבי כל כך, במובן הכי טוב שיכולה להיות למילה. הייתה לי זכות עצומה לחוקק ולעבוד יחד עם אילן גילאון וזכות גדולה עוד יותר להיות חברה שלו. אני מסרבת להאמין שהוא איננו."

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

Back to top button